Image Map

19 sep. 2011

Felköp


Var på Citygross och handlade en runda idag efter middagen, på listan stod bland annat toalettpapper. Tog en lagom stor förpackning med några fina blomrankor i rosa och lila på. So far so god.

Väl hemma är det dags att packa upp och sätta rullarna i hållaren. Det är då jag inser mitt misstag, har köpt hushållspapper! De får ju inte plats på hållaren=( Och i köket har vi torky, passar inte i den hållaren heller. Attans med tänkte jag och mumlade en ohörbar ramsa för mig själv. 

Som tur är (eller?) har jag en lite småknasig sambo som tyckte sig ha en superb lösning på mitt problem. Han tog de 4 hushållsrullarna, gick ut i pannrummet och kom efter 2-3 minuter tillbaka med 8 toarullar. Hans lösning på problemet var att ta sågen och såga de stora rullarna mitt itu! 
Ja, tänkte jag och smålog lite för mig själv: vad skulle jag göra utan Tomas? Ha ett mycket tråkigare liv, det är ett som är säkert=)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)