Image Map

13 sep. 2011

Flamingo pink och Depend 223


Lyckades slå ett hål på manikyren under våra vilda lekar (mina och sonens) här hemma idag. Och eftersom Tomas var ute med jobbet ikväll satte jag mig till rätta i soffan och började om från början. 
Första gången jag gör en tejp-manikyr, gjorde alldeles för breda bitar av tejpen upptäckte jag efter första nageln färdig. Manikyren ska vara lite mer "förfinad" än vad den blev nu men jag är nöjd ändå. Tyckte det blev ganska häftigt och färgerna jobbar bra ihop.

  

  

  

Basen är Seche Vite base, ett lager Depend 223 på alla naglar utom ringfingret, ett lager Flamingo Pink från Kicks toppat med ett lager Seche Vite Quick Dry. Ringfingret är gjord i samma teknik med med omvända färger. 

Se hur många dagar denna får sitta;)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)