Image Map

4 sep. 2011

Isadora - Bronze Patina


Nu har jag fått prova lacket som jag såg fram emot så mycket. Och så besviken man kan bli... Det är helt klart en fin färg med fina skiftningar, kunde inte sluta titta på naglarna första kvällen. Se hur naglarna skiftar mellan brons, svart, lite guld och en gnutta grönt. Problemet var att dagen efter hade jag redan tröttnat på det, det var inte så häftigt längre. Om det beror på färgen eller det faktum att jag för en gångs skull hade en helt vanlig manikyr. Inget extra, ingen dekor, inget som stack ut lite. 

  

  

Svårt att fånga färgskiftningen på kort, vet inte riktigt vilket ljus jag ska använda mig av för att göra det riktigt rättvist. 
Trevligt lack att måla med, om man är lite  nogrann går det att få opakt på första lagret. Jag var inte så nogrann och fick använda två strykningar. 
Det är den breda penslen vilket inte gör mig något eftersom jag har breda naglar, har man lite smalare naglar kan jag tänka mig att den är lite knepigare att lyckas hålla innanför linjerna. 

Nu är det dags för något nytt, får se om mitt andra försök går bättre än mitt första. Håll tummarna för blir det som det är tänkt så är resultatet ruskigt häftigt=)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)