Image Map

12 jan. 2011

Storstädning


Påbörjat jobbet med att städa ut julen i huset. Tomas tycker jag tar i lite väl mycket, tycker inte jag. Vi är inte helt överrens på den punkten;)

I allafall så skulle jag ge mig på vårt bubbelbadkar i måndags, det var dags för en ordentlig rengöring!
Fyllde upp hela badkaret och hällde i lämplig mängd rörrens och ska sätta igång själva bubbel-funktionen för att rensa.... Kan inte för mitt liv få igång det! Vrider och trycker på varenda knapp säkert 10 gånger om (finns ju inte mer än 3 knappar) men det händer absolut ingenting. Plockar fram pärmen med alla bruksanvisningar, visar sig att vi inte fick med någon sådan till badkaret vid köpet av huset. Nehä... 
Men internet har ju allt tänker jag och tar med mig datorn in i badrummet, ställer på handfatet och börjar söka efter någon form av modellbetäckning på karet, finns inte!!
Då jag ger jag upp och ringer Tomas på jobbet för att fråga hur fan man sätter igång det. Precis i samma sekund som Tomas svarar så ser jag en strömbrytare på väggen bredvid karet. PUCKO!! Klart strömmen måste vara påslagen tänker jag och slår på strömmen.

-Iiiiiiii!!!!!!!!!!!! HJÄLP!!!
Detta är det första Tomas får höra i luren när han svarar, i något högre tonläge än vanlig samtalston;)
-Satan vad blött det blev!! Du det var inget jag löste det själv.
-Vad sysslar du med, säger Tomas.
- Va? Nej ingenting, du jag kom på det, det var inget, hejdå.
-Vad gör du?! Berätta nu....
-Hrmm jo jag fick inte igång bubbelbadet men precis när du svarade så hittade jag strömbrytaren och kom på att strömmen givetvis måste vara på. Problemet var bara att jag inte fyllt badkaret tillräckligt så nu är hela badrummet och hallen utanför dyngsurt, för att inte tala om vad jag är. Men det är lugnt, nu vet jag hur jag gör.

Nämligen så att det är ett jet-stråle badkar vi har så det sprutar vatten med en väldig fart och jag hade missat att alla de silvriga ventilerna måste vara vattentäckta. Så när jag slog på strömbrytaren så sköt den iväg en jetstråle ut över hela badrummet och ut i hallen utanför. Där William för övrigt sitter i sin babysitter, vattnet landade ca 20 cm från honom. Han såg lite lätt förvånad ut;)

Men nu är det rent=)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)