Image Map

21 maj 2012

IsaDora - Hot Hibiscus

Är det rött? Nej... Är det oranget? Nej... Är det rosa? Nej... I ärlighetens namn vet jag inte vilken färg det är. En salig blandning av alla tre i en finish som påminner om neon fastän det inte är det. Hot Hibiscus är ett äkta knalligt sommarlack, det är jag  överrens med mig själv om.


Två lager med krämig formula. Går snabbt och enkelt att lacka med, bildar inga vallar och torkar snabbt. Precis så som man vill ha det.




Är inte så vannsingt förtjust i detta faktiskt. Drar lite väl mycket åt orange-rött för min del. Som del i nailart, typ water marble tror jag det skulle vara ultimat dock. Sugen på att köpa fler ut Paradise Bird kollektionen enbart för att testa i marble. 



/Lela

14 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja somrigt är det. Sol, strand, bad och grill:)

      Radera
  2. Absolut somrigt, men inte något som direkt lockade mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lockades inte av färgen i sig utan dess potential till att sticka ut.

      Radera
  3. Tycker att den ser underbar ut! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle nästan kunna gissa att den skulle falla dig i smaken;)

      Radera
  4. Härlig färg! Jag tror också att den kommer att bli perfekt i water marble.

    SvaraRadera
    Svar
    1. har provat nu och kan meddela att den fungerade ypperligt:)

      Radera
  5. Fint och somrigt, men jag har nog tillräckligt många i den här färgskalan. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du som är glad i de nyanserna förstår jag inte känner något behov av kanske just denna. så unik är den inte.

      Radera
  6. Tycker Isadora inte har haft så många fina färger på sistone, men denna färg måste jag nog faktiskt äga.. Den är verkligen superfin!

    SvaraRadera
  7. Härlig färg...på solbrända personer tror jag. Jag köpte det av misstag och misstänker att jag inte kommer att använda det. Lite för knalligt för min smak (konstigt egentligen för jag är jätteförtjust i Hey Sailor från China Glaze och det lacket är ju inte precis diskret).

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas att det inte gör något att jag lånade en av dina bilder till min blogg. Skrev givetvis att den var härifrån. :) Skulle det inte vara okej är det bara att säga till så tar jag bort den

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sara. Det är i sig okej att låna en bild om källan är tydlig. Däremot hade jag uppskattat frågan innan bilden publiceras.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)