Image Map

4 maj 2014

NailArt Sunday

Jag genomgår just nu en jobbig, tuff och uppslitande separation, därav min frånvaro på bloggen. 
Det är jag och en kär gammal vän som bestämt oss för att vi inte längre trivs ihop. Den vän som stått mig närmst i 17-18 år, stöttat mig i både vått och torrt. Varit med mig när jag varit som lyckligast och när jag mått som allra sämst. Varit min prince i mitt liv, bokstavligt talat. 

Jag har för första gången i mitt liv tagit beslutet att jag ska försöka sluta röka. Och det känns precis så illa som jag beskriver här ovanför. Det känns som att jag förlorat min allra bästa vän, den vän som alltid funnits där för mig och som alltid ställt upp. Det är tufft, det är lite brokigt men det går framåt. Däremot går all min energi åt till att fungera som vanligt, utan nikotin, på jobb och hemma. Det finns ingen ork över till att blogga eller läsa bloggar. 

För er som aldrig har haft ett beroende låter detta kanske vansinnigt löjligt, vilket det kanske på sätt och vis är men det är så det känns. För er som har haft ett beroende men lyckats bryta/sluta låter det förmodligen mer än bekant. 
Hur som haver så är det en förklaring till varför jag inte är aktiv just nu. Jag kommer tillbaka, förhoppningsvis rökfri, när jag landat lite och hamnat i balans med mig själv. För just nu är hela jag i obalans känns det som....

Och så var det en nailart med ja.... det får bli en från arkivet idag igen. Det är en upphottad version med Sephoras - Not Your Avarage Turquoise





Jag vet att jag inte ens varit inne och kikat på era bidrag från förra veckan, jag hoppas ni förlåter mig. För den goda sakens skull om inte annat. Så snart inte all viljestyrka går åt till att inte sätta sig i bilen och köra till affären för att köpa hem en ny prince i mitt liv så kommer jag kolla igenom vartendaste bidrag, jag lovar!!!
Så ge mig något att se framemot är ni snälla. Fram med alla era bidrag. 

/Lela



31 kommentarer:

  1. Åh vad roligt att höra! Inte att du våndas naturligtvis, men att tagit det beslutet. Skitbra av dig! Och det låter helt rätt att strunta i blogg och nagellack ett tag och satsa all energi där du gör! Du kommer klara det, heja dig! :D

    SvaraRadera
  2. Stor Kram och djupaste sympatier! Har aldrig rökt själv vilket nog är en tur eftersom jag är astmatiker och mycket känslig mot just cigarettrök. Så stort tack också att du tagit det beslutet! Det är jobbigt och det är som att säga farväl till en kär vän. Håller på med sockeravgiftning och det är inte alltid en dans på rosor det heller men nikotinet är troligen 7 resor värre. Du kommer att klara det, jag tror på dig! Heja heja!

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. Jag är också inbiten rökare, även om jag faktiskt lyckats göra ett uppehåll under graviditeten nu. Det är verkligen som att skiljas från en kär vän! Det som hjälpte mig var att tänka på att den där "vännen" inte är bra för dig och kostar en förmögenhet. Det kanske blir lättare då?

    SvaraRadera
  4. Det tar alltid väldigt lång tid att vänja sig av med något om man varit van vid väldigt länge. Både när det gäller relationen och rökningen. Jag tror dock att du kommer må mycket bättre när du kommer ut på andra sidan. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Åh nej tänkte jag när jag läste första stycket, vad glad jag blev när jag läste vidare kring vad uppbrottet gäller! Låtet verkligen sjukt jobbigt så kan bara hoppas att den svåraste tiden är bakom dig och att det blir lättare för var dag nu.

    SvaraRadera
  6. Känner en sådan stolthet över att du tagit det här beslutet! Bra jobbat och jag önskar dig varmt lycka till. Jag har rökt själv, men jag hade det oförskämt lätt att sluta röka, men jag VET vilket tufft jobb det kan vara och att bryta ett beroende är aldrig lätt. Håller alla tummar för att det ska gå bra för dig. :) Kram!

    SvaraRadera
  7. Väldigt fin nail art! Och jag önskar all lycka till med att sluta röka, har aldrig haft det beroendet själv så kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det är, men jag hoppas verkligen det går bra för dig!

    SvaraRadera
  8. Kan bara säja att jag gjorde likadant för ett antal år sedan efter att ha rökt i lika många år. Jag bakade bröd och satte degar som besatt, gav bort bröd till höger och vänster. Det är så skönt att slippa sk..ten, kämpa på.
    Håller också både tummar och tår för dej. För varje vecka blir det bättre och bättre. Go girl!!!

    SvaraRadera
  9. Jag vet vad du går igenom, har slutat röka många gånger och i dag har jag varit fri från den falska vännen i fem fantastiska år. En sak som framförallt är viktig är identiteten. Jag kallade mig alltid för rökfri rökare eller använde mig av orden en gång rökare alltid rökare vilket gav mig ett kryphål. När jag väl bestämde mig valde jag att byta identitet och kallade mig inte rökare längre. Jag intalade mig att jag inte var rökare och aldrig varit rökare, jag hade bara rökt. det var lättare och idag är jag så inte rökare som det bara går. Jag tror på dig lycka till.

    Idag är även jag med i utmaningen denna söndag men en av mina största stoltheter http://theperny.blogspot.se/2014/05/nail-art-sunday-alvhilda.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. finns det någon anledning till att mina naglar ratas?

      Radera
    2. Du måste lägga till länken själv i länklistan. Klicka på "Add your link" för att lägga till dem. :-)

      Radera
    3. Jag undrade just över det, om jag missat något. får leta efter det där add your link då

      Radera
    4. Tack Nageldraken, nu hittade jag :)

      Radera
  10. Jäklar vad du skräms! Trodde det var något helt annat som hade hänt ju..
    Starkt att ta beslutet att sluta röka, jag tror stenhårt på dig! Det här fixar du, och alla andra vänner finns ju kvar! (och tänk så mycket mer pengar du kan lägga på nagellack nu.. ;) )
    Behöver du stöd och support så är det bara att höra av dig - den processen har jag varit genom tidigare..

    SvaraRadera
  11. Jag hejar på dig och har full förståelse för att bloggen inte är prio just nu. Nu när du bestämt dig är det bara att köra! Du klarar detta!

    SvaraRadera
  12. Bra beslut! Stor lycka till! Jag hejar på dig!

    SvaraRadera
  13. Lycka till med att besegra ditt beroende! Hoppas nagellack kan ersätta det istället. Härlig färg på det du visar idag!

    SvaraRadera
  14. Jättestarkt av dig att bestämma dig för att sluta! Jag har ingen egen erfarenhet av beroende, men känner stor respekt för dem som tar sig ur det. Hade det varit en piece of cake att bara sluta så hade man väl inte kallat det för beroende heller. Min mamma försöker just nu sluta röka efter att ha rökt i 53 år och hon kämpar verkligen.

    SvaraRadera
  15. Ta hand om dig!Låter som ett fantastiskt bra beslut att sluta röka så låt det ta all den energi som behövs. Bloggen och vi alla här finns kvar när du orkar komma tillbaka eller bara behöver kika in i bloggbubblan för lite stöttning. Lycka till!!

    SvaraRadera
  16. Lycka till med att sluta röka! Håller tummarna för dig. Och som grädde på moset kommer ett nail art bidrag från mig. ;D

    SvaraRadera
  17. Fantastiskt starkt att ta beslutet att förändra livet!! Heja!!

    SvaraRadera
  18. Åh så duktig du är!!! Lägg du all din energi på att kämpa emot och försöka klara dig genom vardagen och så småningom hitta dig själv igen. Bloggen är inte viktig i jämförelse! Och ja, som astmatiker är jag beredd att förlåta en person som slutar röka för det mesta här i livet, inte för att du ens BEHÖVER be om ursäkt eller förlåtas då.

    SvaraRadera
  19. Säger som Tove, vad du skräms! Sänder kramar i tusental! Visst klarar du det, sen blir det bara bättre!

    SvaraRadera
  20. Starkt jobbat! Jag har själv aldrig börjat röka, vilket jag är glad för, men jag kan tänka mig att det är ett helvete att sluta med. Lycka till och stora kramar! Klart du ska låta bloggandet vila lite tills du är på banan igen, det är helt ok!

    SvaraRadera
  21. Fy sjutton vad jobbigt det låter! All styrka och kramar till dig och stort HEJA HEJA! Du kommer att klara det! Ta emot och sök allt hjälp du behöver.

    SvaraRadera
  22. Lycka till! Kan tänka mig att du har en jobbig period nu. Massa pepp från mig. :) Och så är jag med idag på Nail Art Sunday, kors i taket.

    SvaraRadera
  23. Grattis till ett fantastiskt beslut! Och var inte för hård mot dig själv, det är okej att "misslyckas" och be om hjälp (psykologisk/farmakologisk/annan...) Håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  24. Jag hejar på dig! Ett tips för att slita röka: basta. När man bastar åker nikotinet ut ut kroppen snabbare, så kanske det går yttepyttelite enklare att sluta. :) Du är stark!

    SvaraRadera
  25. Åh grattis till att du valt att sluta! Snart har jag varit fri i ett år och är mäkta stolt över mig själv de gånger jag kommer på att jag faktiskt brukade röka på heltid (sisådär 9år av mitt då 23åriga liv). Vad stark du är som bestämt dig för att göra dig av med din "vän",den där som en sett som sin bästa under alla år men som lägger krokben bakom ryggen på en och inte alls vill en gott egentligen. Jag har ett tips till dig - boken äntligen icke-rökare jag tror att författaren heter allan eller nick carr minns ej riktigt men boken är blårandig med röd text :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tillägg till min förra kommentar - att jag skrev "kom på" är för att jag sjukt nog glömmer, kommer på det någon gång då och då och mer i termerna gud tänk att jag brukade jaga cigaretter konstant förut och att det var det viktigaste att hitta/köpa under semestrar utomlands. Hela min familj röker och de flesta vännerna också men ändå kan jag inte tänka att jag brukade göra det, i början hade jag dock inga problem med att sitta med de ute när de rökte nu kan jag göra det men tycker att det öuktar otroligt äckligt och jag känner på en gång om någon rökt så parten om att en fd räkare känner röklukt starkare stämmer nog - det verkar som kroppen känner igen gifterna. Att vi konstant kommer vara olyckliga och täbka på cigg stämmer dock inte :) mer om det i boken jag nämnde ovan dock; som jag för övrigt själv hittade via 50tips i paula uribes kommentarsfält när hon bad om hjälp haha

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)