Image Map

20 maj 2013

China Glaze - Emerald Fitzgerald

Emerald Fitzgerald har stått länge och samlat damm innan det blev testat för första gången. Mest för att jag har varit besviken på inköpet av det. Beställde det på eBay i tron om att det var ett annat lack (minns inte nu vilket det var jag var på jakt efter då) och upptäckte mitt felköp först när det kom hem. Så då blev det raka vägen ner i lådan...



Dämpat blå-grönt skimmerlack. Två lager lättlackad formula, inga som helst problem att jobba med. 




Vad tyckte jag då om det nu när jag väl fick för mig att testa det? Sådär måste jag säga. Fint lack med ganska mycket djup i men den där känslan av besvikelse finns där fortfarande. Och det som grämer mig mest är att jag inte kan komma ihåg vilket lack det var jag egentligen var på jakt efter så jag kan fylla tomrummet. 




Inköpsställe: eBay.com
Kollektion: Vintage Vixen Fall 2010

/Lela

18 kommentarer:

  1. Snygg grön färg!

    Frågan är om det finns ett tomrum när du inte vet vilket lack det är som saknas ....

    Men det är klart, ett tomrum efter ett tomrum är också ett tomrum. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, den kommentaren gillade jag! Ett tomrum efter ett tomrum är också ett tomrum:)

      Radera
  2. Fint, även om det är ett felköp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är inte så tokigt, bara inte vad jag hade förväntat mig.

      Radera
  3. Svar
    1. Kanske bara jag som är hård i min bedömning, jag vet inte.

      Radera
  4. Ett mellanlack. Fint men inte spektakulärt på något sätt. Har det själv och minns att jag också kände sådär inför det. Det ser i och för sig väldigt fint ut på dina bilder så jag kanske ska ge det en chans till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså när jag tittar på bilderna nu så ser det finare ut än vad jag minns den som.

      Radera
  5. Tycker att det var riktigt fint! Kan dock förstå om du blev besviken när du inte fick vad du verkligen ville ha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och besviken på mig själv eftersom jag inte kan komma ihåg vilket lack det faktiskt var jag skulle beställt...

      Radera
  6. Jättefint tycker jag, även om det finns många liknande. Undrar om jag inte har det där...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns väl en uppsjö av dessa gröna skimmerlack så det är nog inte så svårt att hitta en dupe till det.

      Radera
  7. Det är vackert, men jag känner inte något behov av att äga det själv.

    SvaraRadera
  8. Jag tycker det var ett vackert felköp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men visst är det fint, bara inte det jag letade efter.

      Radera
  9. Det är ett fint lack men inget jag går igång på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilka lack går du igång på då?;)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)