Image Map

15 sep. 2010

Kommer inte på någon bra rubrik


Dagens agenda bestod i huvudsak av tandläkarbesök. Ett positivt besök som dessutom överraskade i slutet!
Inga hål upptäckta och ingen otäck tandsten denna gång som kostar massa pengar att plocka bort. Det som överraskade var att jag tydligen hade två stycken så kallade "rabattcheckar" kvar vilket gjorde att malarna inte behövde flyga och bosätta sig i plånboken. Besöket kostade en hel 50-lapp=)

Snälla Lovisa (TACK) passade William under tiden så när jag var färdig tog vi en runda på stan. Passade då på att shoppa upp lite av de pengar jag "sparade" på att gå till tandläkaren;) Det bästa inköpet blev en filt till William, tack Annika för att du avslöjade var Julias söta filt var köpt!! Nu har William en likadan i pojkig färgställning. Den är SÅ fin=)

Polarn & Pyret
                                         

Imorn packar vi in hela familjen (utom katten som vackert får stanna hemma) i bilen och styr mot huvudstaden. Ska besöka Tomas bror med familj över helgen. Kommer nog bli riktigt trevligt. Jag hoppas dessutom på lite rundvandring på stan för att se om det finns andra mysig bebisbutiker. Urvalet i denna staden är ju ganska begränsat... 
Spännande att se vad killen säger om att åka bil i många långa timmar, hoppas på att han kommer att sova stora delar av resan. Återstår att se.

På tal om att sova så hade det varit skönt att krypa ner under täcket nu men sonen håller lite låda så jag vågar inte riktigt än. Blir så besviken om jag behöver kliva upp lika fort igen. Han sover och har gjort sen strax efter tio men sover väldigt ytligt och oroligt. Gnyr, knör och tappar nappen i ett. Är man då inte där och stoppar till honom nappen igen och håller handen inom någon minut så vaknar han och behöver sövas om från början. Nu har det faktiskt varit tyst de senaste fem minuterna så har jag tur så har han somnat in på riktigt.
Håller tummarna, stänger av datorn och kryper ner till Tomas under täcket!

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)