Image Map

23 nov. 2010

Regn vs. regn


Igår var en ganska tråkig dag, mitt goda humör totalvägrade och låg kvar i sängen hela dagen. Väldigt asocialt kan jag tycka så här i efterhand... 
Tror dessvärre att mitt taskiga humör smittade av sig till sonen som även han var gnällig och tjurig hela eftermiddagen. Så fort Tomas kom hem så var det däremot annat ljud i skällan, tydligt tecken på att även de riktigt små liven uppfattar humörsvängningar.

Efter middagen så flydde jag hemmet en stund för att lägga mig i en låda i 25 minuter. Solning är ett bra sätt att koppla bort omvärlden på, begränsad yta att befinna sig på och kan inte göra annat än att bara ta det lugnt.
Även om jag far lite illa av värmen i lådan så har jag alltid tyckt att det är ett bra sätt att koppla av på och samla ny energi vilket onekligen kan behövas ibland. För när jag kom hem igen var jag på lite bättre humör och tyckte faktiskt att det var riktigt trevligt att umgås med familjen i soffan.
Tänk vad lite egoism kan göra susen=)

Idag har förvisso mitt humör valt att stiga upp ur sängen tillsammans med mig men det är ingen vidare rolig dag ändå. Det är ett sabla väder ute som inte inspirerar till någon som helst form av utomhusaktivitet och jag vet helt enkelt inte riktigt vad jag ska ta mig för inomhus. Tvätta är ju alltid kul, eller? Njae, dessutom är nästan allt upptvättat så det håller mig inte sysselsatt så värst länge.
Vi får se vad som kan tänkas hända, om det händer något alls...

/Lela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)