Image Map

21 apr. 2013

NailArt Sunday

Dagens bidrag var lite av en nödlösning, orken var slut efter en heldag med två tjejkompisar i Kalmar. Grunden satt redan på naglarna, ett underbart turkost holografiskt lack som visas upp nästa holofredag. Fram med M.A.S.H-platta nummer 49 och stämpla med lite svarta stjärnor. 




Bortsett från att jag fick laga en del stjärnor längst ut på tippen så blev det en lyckad stämpling. En snabb förvandling av ett redan übersnyggt lack.

Vad bjuder ni på denna söndag? Snabba förvandlingar eller kärleksfullt gjorda konstverk?


Ledsen för den sena länkningen men fick ett väldigt trevligt spontant 
besök strax efter grabben gått och lagt sig. 


/Lela

47 kommentarer:

  1. Vad fint med stjärnor! Nu blir jag sugen på lite fler plattor... Idag är jag med igen men jag vet inte om jag kan kategorisera dagens som varken snabb förvandling eller konstverk, haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul med plattorna, när det blir bra kanske man ska tillägga;)

      Radera
  2. Jag kör en jellymacka idag!

    Tyckte dina stjärnor blev fina. Jag är inet så mycket för stämplar annars, men detta ser jättetjusigt ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar stämpling mer och mer, ska bara öva upp mina färdigheter lite mer:)

      Radera
  3. Väldigt fin. Jag gillar stjärnor ungefär lika mycket som jag gillar Union Jacks. Myyyyyyycket med andra ord. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du planterade ett frö i mitt huvud med denna kommentaren, tror att du har avgjort nästa söndags tema;)

      Radera
  4. Jag tycker det här är fint! Alltid kul med lite stamping! Jag är med idag och jag kör också på en enkel design.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckad stamping = kul, mindre lyckad stamping = mindre kul;)

      Radera
  5. Nödlösning eller inte, jag tycker att det blev skitsnyggt!

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev! Blir lite sugen på att stämpla nu måste jag säga.

    Jag bjuder absolut på något riktigt kärleksfullt idag. Min nailart är gjord av min äldste son.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mycket kärlek i den nailarten, väldigt mycket:)

      Radera
  7. Oftast är ju det enkla det snyggaste och det har ju du bevisat :-D Det blev jättesnyggt med stämplade stjärnor på hololacket!!!!

    Mitt nailart bidrag för idag är också enkel,men desvärre inte snygg.Duger jovisst men inte mer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enkelt är ofta underskattat. Det är kul att göra mer avancerade grejer men det är så mycket som ska stämma då. Humör, tid, möjlighet osv.

      Radera
  8. Nödlösning?! Det här var ju så fint!

    SvaraRadera
  9. Riktigt riktigt snyggt! Stjärnor ovanpå holo... Det passar verkligen!
    Själv så tänkte jag visa upp manikyren som jag fixade inför nagellacksträffen i fredags... Inlägget kommer väl upp en om timme eller så:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tänkte att det skulle passa sig bra med stjärnor, och det gjorde det ju:)

      Radera
  10. Tyckte också detta var superfint, ser ut some n fin stjärnhimmel! Jag är också med idag :)

    SvaraRadera
  11. Tycker det blev jättefint med stjärnor på hololacket! Tänkte också på en stjärnhimmel. Jag är med idag, med lite av en nödlösning :)

    SvaraRadera
  12. Gillar det :) men så gillar jag nästan all stamping. Jag är med idag (http://laqlust.com/2013/04/21/jumbo-stones/).

    SvaraRadera
  13. Mmm, så snygg nail art med hololacket! Mycket bra kombination! Och det är ju bara bra att göra nail art på ett lack som redan sitter på naglarna, det lacket förtjänade att finnas med på två manikyrer :) Jag är också med på NailArt Sunday idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att göra nailart på befintligt lack är en tacksam sak, då har man två manikyrer i ett vilket är bra för oss bloggare:)

      Radera
  14. Må så vara att det var enkelt men det var också galet snyggt och effektfullt! Om en skittle räknas som Nail Art så är jag med idag http://www.sminkan.com/2013/04/fargglad-varskittles/...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, och klart att en skittle räknas:)

      Radera
  15. Åh så fint det blev! Holo brukar vara svårt att få till snyggt med nail art men detta var en fullpoängare. :) Bra jobbat och riktigt bra stämplat för att få trycket så bra! :)

    Jag är också med idag. Jag tror min var kärleksfull när jag gjorde den, men just i dag är det snabbt gjort eftersom det är arkivnaglar från i somras som jag visar upp idag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. För att vara ett helnagels mönster blev stämplingen väldigt bra. Att jag valde att stämpla med Konads egna stämpellack underlättade nog en del också.

      Radera
  16. det var ju fint med stjärnorna!

    SvaraRadera
  17. Snyggt:-) Här blev det också en nödlösning men inte hälften så läckert som din.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte vara sån Jannike:) Du får komma hit och stämpla lite stjärnor du också:)

      Radera
  18. Snyggt! Jag gillar verkligen stjärnor!!
    Jag är med idag! Kanske inte med något konstverk direkt, men lite mer än en nödlösning ;)

    SvaraRadera
  19. Tycker det blev superfint!!
    Jag är med idag och visar en lite rockig manikyr som passade väldigt bra för tillfället...:-)

    SvaraRadera
  20. He he, den här gången håller jag mig lite i samma genre som du, stars and stripes :D http://theperny.blogspot.se/2013/04/drommen-om-amerika.html

    Himla läcker glittermanikyr med stjärnor, gillade den väldigt mycket. Du är riktigt duktig på det där, känner att jag inte riktigt hinner träna mig till att ens hamna i samma division som du, men skam den som ger sig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja skam den som ger sig, kämpa på:) Väldigt fin komplimang som jag blev glad för!

      Det är bara nyttigt att ha någon/något att sträva efter. Jag har mina och du har dina, det är de som ger oss motivation att bli bättre:)

      Radera
  21. Jättesnyggt! Själv deltar jag med nått som är snabbt och lätt men som inte är en nödlösning utan valt för att en enkel design framhäver lacken allra bäst och det kändes viktigt idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är lacken så vackra att det nästan är synd att göra någonting med dem:)

      Radera
  22. Riktigt snygg lösning vid tids eller energibrist. Ja riktigt snyggt annars också förstås. :) Jag gör ett försök på watermarble idag.

    SvaraRadera
  23. Mycket snyggt blev det :)

    Jag är med idag

    SvaraRadera
  24. Jättesnyggt, rolig manikyr.
    Jag var på vippen att göra som du och slänga ihop en nödlödning, men det blev så illa så det åkte av igen istället. Så jag utgår idag :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland blir det bara pannkaka av alltihopa:(

      Radera
  25. Tjusigt! Jag är med ikväll, med en nödräddning (tyvärr)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)