Image Map

5 apr. 2013

Color Club - Eternal Beauty

Fredag, holofredag hos Skimmerskuggan och sista arbetsveckan denna veckan. Och ikväll är det dessutom fest med utgång, får sehur länge tant håller sig vaken;)


Bjuder på lite solbilder av Color Club - Eternal Beauty från Halo Hues 2013. Under tiden jag kröp omkring på vardagsrumsgolvet och letade solstrålar insåg jag att jag inte gillar att fota i dagsljus. Varför? Jo, för att solen är inte pålitlig. Helt plötsligt går den i moln, skuggorna hamnar på ställen jag inte alltid kan förutse och färgåtergivningen i kameran beter sig underligt. Nej, jag fotar hellre under mitt konstanta ljus.



Eternal Beauty är ett väldigt vackert lila lack med fantastisk täckning. När Elin på Sleepyelin visade upp detta skrev hon att det räckte med ett enda lager. Svarade att jag trodde på henne först när jag själv testat, och nu tror jag på henne.
Jag behövde visserligen två lager men det beror på längden och bredden av mina naglar.

Vet de som stör sig på holodiset som uppstår på Color Clubs holografiska men det är inget jag reagerar på. Tvärtemot kan jag lite uppskatta det gråaktiga diset som blir.



Inköpsställe: eBay.com
Kollektion: Halo Hues 2013

33 kommentarer:

  1. Ett absolut dunderfint lack. Holodiset stör mig inte ett dugg i det här lacket. Älskar det både på grund av färgen, regnbågarna och att det är så himla lätt att applicera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Formulan är helt underbar, svårt att inte gilla ett lack som beter sig så exemplariskt:)

      Radera
  2. DEt är sååå vackert detta, glad att det finns här hemma...:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen SÅÅÅ vackert:)

      Radera
  3. Det här måste jag verkligen skaffa. Håller med om det där med solen och dagsljus. Det är svårt att träffa rätt så att säga. Hade problem igår när jag skulle fota.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är oberäknelig den där solen;) Det som jag tycker är svårt att fota i solen är att kameran och jag själv gärna gör så skuggan faller över fotohanden. För att slippa det får man ha handen i så onaturliga vinklar att det gör ont efter bara en liten, liten stund.

      Radera
  4. Jättefint! Lila och holo tillsammans kan aldrig bli fel i min bok :)

    SvaraRadera
  5. Underbart! Använde mitt för några dagar sen och känner bara wow så snyggt. :) Jag har inte tänkt på någon grådisighet, jag ser bara en fin lila grundfärg och massor med regnbågar i alla möjliga färger, så jag är nöjd.

    Hoppas du får en trevlig utekväll också! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var en väldigt trevlig kväll som slutade lite för sent för min skull. Tant orkar inte vara ute så länge längre;)

      Radera
  6. Otroligt fint! Jag har precis fått hem Halo Hues 2013 så jag har inte hunnit testa dem än. Blir bara mer och mer sugen när jag ser alla fina swatches :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara testat 3-4 stycken men hela kollektionen verkar vara väldigt väldigt bra:)

      Radera
  7. Jag älskar mina Halo Hues och Eternal Beauty är verkligen hur vacker som helst. Jag vill egentligen lacka med det var och varannan dag men jag får behärska mig :)
    Dina bilder gör verkligen lacket rättvisa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, du kommer hamna långt efter i testandet av alla nya om du ska köra Eternal Beauty var och varannan dag;)

      Radera
  8. Fantastiskt vackert!!
    Höll i detta innan idag o tänkte lacka med det men ändrade mig.....nästa vecka kanske, lr redan imorgon ;)

    SvaraRadera
  9. Gode tiiiid så SNYGGT!!! :D

    /Annika F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur:) Tack för hjälpen med lilleman, det var skönt att slippa gå upp vid sju på morgonen idag:)

      Radera
  10. Ja visst är solen besvärlig ^^ Opålitligt fotoljus...
    Jag reflekterar inte över huvud taget över nått eventuellt holodis, jag tycker regnbågarna i de här lacken är toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket besvärlig är den där solen;) Nedrans påfund;)

      Radera
  11. Det här är så otroligt vackert! Får se hur länge jag tänker spara på det innan jag testar det själv. Jag har inget bra konstgjort ljus att fota i än så länge, så jag försöker förlita mig till sol och dagsljus så gott det går. Men det gör ju också att kvalitén blir lite skiftande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är inte så pålitlig den där solen, ett som är säkert.

      Radera
  12. Åh så vackert! Vill ha!

    SvaraRadera
  13. Jag tycker det här så vackert. Jag fotar heller under konstgjort ljus än sol solen är så opålitlig men en del lack är man ju tvungen att fota i sol så du brukar jag kombinera solbilder med bilder där jag fotat i mitt "vanliga" ljus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en del lack visar inte sitt rätta jag om det inte är i äkta solen. Jag får sällan till bilder i solen som ser likadana ut som det jag upplever i verkligheten bara så jag håller mig hellre till mitt konstgjorda ljus.

      Radera
  14. Jättefint lack, härliga regnbågar!

    SvaraRadera
  15. Jättevackert :-D
    Får mer och mer sug efter hela kollektionen,eller bägge två ska jag väl säga :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur räknas dessa egentligen, är det en kollektion? Två olika kollektioner? En kollektion med del 1 och del 2? Fattar inte riktigt grejen där känner jag, men snygga är de!

      Radera
  16. Det är så himla fint! Helt klart en av favoriterna :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)