Image Map

28 apr. 2013

NailArt Sunday - Union Jack

Det kändes som en bra och rolig idé när jag valde Union Jack. När jag väl satt i soffan och skulle till att utföra det själv var det inte lika kul. I alla fall inte så länge jag gjorde det med nagellack.



Union Jack är en vacker flagga i färg men i gråskala är den ännu vackrare. 
Lacken i sig fungerade fint i gråskalan. Problemet var att lack är flyktigt och gärna ville flyta iväg. Det blev betydligt tjockare och klumpigare linjer än vad jag hade hoppats på. Så av med det och börja om från början. 



Med akrylfärg var det mycket lättare att göra tunnare och skarpare linjer. Basen är nagellack och korsen är akrylfärg. Hade jag orkat använda tejp hade det givetvis kunnat bli ännu rakare linjer men det fanns det inte energi för i andra försöket. 

Gjorde ett tredje försök, i färg och med hololack. Det fallerade så fullständigt att det inte ens blev kort på det försöket. Så efter mina tre försök ser jag fram emot era! 


Perny Leker Vuxen
My Nail Polish Online
Fastnaglad
Hot Nail Polish (som nu kommit ifatt efter operation)

/Lela

42 kommentarer:

  1. Snyggt!! Grått är verkligen vackert!!
    Vad du var tidig! ;) Det är ju en timme kvar till söndag ;)
    Jag är med idag! Har precis tidsinställt mitt inlägg till kl 10.00 imorgon. Välkommen att kika in till mig då ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hrrmm....ibland är jag och tidsinställningen inte så goda vänner;)

      Radera
  2. Åh vad fint det var med gråskala. Gillar verkligen din tolkning!
    Jag är med idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, gillade själv gråskalan väldigt mycket.

      Radera
  3. Vad snyggt det var i grått! Mitt bidrag kommer upp snart.

    SvaraRadera
  4. Om jag är med? Självklart! ;)

    SvaraRadera
  5. jag e med å jättenöjd! Jag gillar din variant :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din var jättefin. Tack så mycket.

      Radera
  6. Jättefint i gråskala! Mitt bidrag är uppe nu :)

    SvaraRadera
  7. Åh så fint! Det här var lättare i teorin tycker jag, haha. Men jag har gjort ett försök i alla fall :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, tyckte också det var lättare i teorin än i praktiken;)

      Radera
  8. Det blev jättesnyggt med gråskalan. Jag tycker nog faktiskt att den första bilden blev bäst,jag gillar den subtila gråskalan i den manikyren :-)

    Nope jag är inte med idag,utan det får bli en annan gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgnyanserna i den översta med lack håller jag med om är fin. Men utförandet faller där, alldeles för tjocka och klumpiga linjer.

      Radera
  9. Jag är med och kan säga att vi tänkte i väldigt lika banor ;D

    SvaraRadera
  10. Vad läckert att göra den i gråskala! :-)
    Jag är med idag! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte det var lite kul med gråskala:)

      Radera
  11. Vad hjärnan kan luras! Kan inte få in i skallen att dina bidrag är målade i grått, utan det känns som att de är photoshoppade till gråskala. Trots att jag ser att fingrarna inte är i gråskala! Man är för van att se flaggan i färg :)
    Jag är med idag, i färg ;) http://www.nailedit.se/2013/04/nail-art-sunday-union-jack.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan hålla med dig, tyckte själv att bilderna såg lite photoshoppade ut när jag la upp dem:)Men det är de inte, lovar!

      Radera
  12. Riktigt häftig design i gråskala - eller grönskala kanske man kan säga för det ser i alla fall grönt ut på min skärm. jag själv körde med färger och det är lätt färglatt på fingerspetsarna nu :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grönskala? nej, grått ska det vara;)

      Radera
  13. Snyggt! Gråskala! varför tänkte jag inte på det? Jag är i alla fall med med en mycket förenklad design som jag hoppas duger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte svara på varför du inte kom att tänka på det;)

      Radera
  14. Vi tänkte likadant med flaggan i gråskala ser jag! :D Jag är med idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med flera som tänker i samma banor:)

      Radera
  15. Det blev väldigt häftigt i gråskala!!
    Jag är med idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade också den i gråskala:)

      Radera
  16. Snyggt :-)

    Från mig kommer inget bidrag idag då tiden inte riktigt fanns. Men tar nya tag till nästa vecka :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden kan inte alltid räcka till, ny vecka och nya tag:)

      Radera
  17. Snygg manikyr! Jag är typ med, glömde att det var tema idag:P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får du komma igen på söndag igen när det åter är fritt tema:)

      Radera
  18. Detta var hur snyggt som helst! På naglar blir gråskala så mycket snyggare de "rätta" färgerna. Sen ute som alltid, är med idag också, och jag dock gjort med de "rätta" färgerna :) Jag gillar båda dina bilder, men den av nagellack gillar jag lite mer, gillar hur nära varandra i färgerna som nagellacken! Men det var riktigt skickligt smala och raka streck som du har gjort med akrylfärgerna också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar som att det är många som gillar den första versionen med nagellack bättre. Själv tycker jag den ser ganska gräslig ut men det är kul att andra gillar den:)

      Radera
  19. Bild nr 1 tyckte jag nog mer om än 2:an =)

    SvaraRadera
  20. Tycker det blev jättesnyggt! Särskilt försök nummer ett som var närmare varandra i färgerna än sen när de ljusare linjerna kom på. Bra drag att göra den i gråskala!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du också?! Jag förstår inte hur ni tänker;) eller så är det jag som är bakvänd, skulle kunna vara så också.

      Radera
  21. Får jag vara med? Snälla? Somnade som en stock igår jättetidigt. Lägger upp inlägget alldeles strax! Pastel funky union jack! Den du :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är snäll mot de som är nyopererade och låter dig vara med om än lite försenat;)

      Radera
  22. Nu är inlägget uppe! Jag vill gärna vara med i listan :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)