Image Map

20 apr. 2013

Utbyggnad

Att vara lacknörd har sina fördelar och nackdelar. Fördelarna vet vi allihopa, behöver inte fundera länge för att skriva en lång lista om dem. Nackdelen är att det är en hobby som tar en del plats, främst för att kunna hålla ordning bland alla skönheter. 

Det var ett tag sedan nu men jag har redan växt ur min första förvaring. Tack och lov har vi många garderober i vårt hus som vi inte använder så jag kunde efter lite omstrukturering flytta in i en dubbelgarderob istället för enkelgarderob. Igår kväll fixade Tomas dessutom en efterlängtad hylla till mig så jag slipper bygga allt på höjden. 

Vill ni se lite bilder? Absolut, häng på!

Den nya tvåan.
Innanför dörrarna.
Två Helmerbyråer och ett hyllplan för tillbehören. I den gamla sminkväskan längst ner till höger huserar alla nagelbyggarsaker. Praktiskt och smidigt att ha det samlat. 


De två omärkta lådorna är än så länge tomma men kommer nog att fyllas en vacker en dag. I resterande lådor huserar mina lack efter märke, noga uppmärkt så jag lättare kan hitta vad jag letar efter. 


På övre hyllan står alltså alla tillbehör, swatchstickor, filar, remover och handdukar. De färgglada lådorna är köpta på IKEA och var egentligen tänkta till William. Insåg snabbt att de kommer göra större nytta hos mig dock. 


Att organisera sin hobby är ett projekt som aldrig tar slut eftersom det hela tiden fylls på och därmed behövs struktureras om. Men jag känner att jag nu har en bra grund att stå på. 

Nu har ni fått en liten husesyn hos mig, hoppas ni gillade det ni såg och kommer tillbaka;)

/Lela

22 kommentarer:

  1. Fint! :-) Jag vill beundra mina lack, så jag har mina på tavellister i sovrummet, och några i plastlådor ;-) (typ ELF, Gina och andra som inte förtjänar väggplats ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni verkar vara ganska många som valt att ha lacken på tavellister eller liknande. Det är absolut ett snyggt sätt att visa upp dem på men jag känner att det hade tagit för stor plats i mitt hem. Passar liksom inte riktigt in i resten av huset;)

      Radera
  2. Snygg, gillar att se förvaring. Jag vill också ha.. min förvaringsstatus är TOTALT KAOS just nu.. :( Måste ta tag i detta snart känner jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tungt att börja strukturera upp något som är kaos eftersom det oftast generar mer kaos precis i början. Men sen släpper det och blir bra i slutändan:)

      Radera
  3. Snyggt ordnat :-)
    Själv ska jag skruva ihop två nya Helmers idag,då har jag tre totalt:-D Men så här ordnat som du har det kommer jag ändå inte att få till det,....du har lyckats jättebra med det :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, känner mig för stunden nöjd med min organisering. Tills nästa leverans med grejer kommer och jag får börja om på nytt;)

      Radera
  4. Jag älskar att se såna här förvaringsinlägg!
    Du har fått till det riktigt snyggt och bra tycker jag, där kommer du nog kunna få plats även om samlingen växer lite till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns absolut mer utrymme att växa på. Dessutom är hyllplanet så starkt att den ska hålla för Helmers även den;)

      Radera
  5. Ja, det tar plats... Ändå tycker man en flaska är rätt liten. Jag har sex Helmer och en Alex till mina lack och jag tror det finns en enda tom låda. Det känns lite trångt alltså, men vad ska man göra? Jag gillar din förvaring. Ser jättesnyggt ut och väldigt organiserat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt mycket plats för att som sagt vara så små flaskor. Hur ni som hållit på länge med detta och har samlingar som är tre,fyra och fem gånger större än en annan får plats förbryllar mig. Extra rum?;)

      Radera
  6. Förvaringslösningar är ALLTID kul att se! Det ser ut som om du fått det både fint och praktiskt. Jag tror att jag dör lite av avundsjuka över "Tack och lov har vi många garderober i vårt hus som vi inte använder" också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja det är verkligen ett lyx:) Vi har en korridor utanför våra två sovrum och där är det hela sex stycken garderober. Varav två är antingen dubbeldörrade eller extra breda. Och då har vi redan tidigare snott en dubbelgarderob och gjort om till en inbyggd bokhylla;)

      Radera
  7. Va fint och ordnat du har det! Inlägget får mig att längta från en trång två till ett större hem anpassat för hobbys av alla de slag! En garderob bara för lack, ja tack! Gillar lösningen för alla tillbehör också, tack för att du delar med dig av tips och idéer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får leta efter ett boende med walk-in-closet så du kan husera med alla lack och tillbehör där inne;)

      Radera
  8. Detta var jätte roligt att se =D undrar ofta hur ni får plats med alla er lack =P Märker själv att min fina hylla som jag anordnade är nu full och vet inte hur jag ska göra =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som det är dags att skaffa ny förvaring;)

      Radera
  9. Älsk på detta inlägget! Är så kul att kila in hos andra och få ideer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det brukar vara uppskattat så det var därför jag ville bjuda in er och se hur det ser ut hos mig:)

      Radera
  10. Jätteroligt inlägg, sånt här är så kul att se! Verklige snyggt och smart organiserat! Såna fina skattar som lacken är förtjänar de en fin plats :) Själv hankar jag mig fram med skokartonger åt lacken, och det börjar bli lite trångt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir det inte lite tungt för skokartongen om den är full med lack? Tänker att botten kanske inte håller så länge?

      Radera
  11. Jag tycker det är så himla kul att se andras samlingar och förvaringslösningar. Sådan härlig samlig av kul pysselsaker du verkar ha också. Alltså typ nailart tillbehör. Jag behöver verkligen mer plats och mer praktisk förvaring, men vi har tyvärr inga garderober tillövers. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har blivit en hel del nailartprytlar genom åren;) Och ändå kan jag inte låta bli att beställa mera!

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)