Image Map

16 apr. 2013

Gina Tricot - Blue Bug

Tack Linda som agerade suverän langare när jag gjorde en efterlysning på Blue Bug i förra veckan. Det tog inte många dagar innan ett fint paket inslaget i silverpapper låg i min brevlåda (som är fylld med småsten, fråga inte mig fråga den lille i familjen). 



Tre lager med en metallisk formula. Torkar fort som attan på ytan men stannar lite lätt gummiaktigt utan ett lager Seche på toppen. 

Det var precis så där älskvärt som jag hade förväntat mig. Älskar den känslan när den infinner sig. Färgskiftningarna är från ljust guld-grönt, till grönt, till stark kungsblå. Den blåa färgskalan var svår att fånga på kort, den visar sig nämligen bäst när ljuset kommer rakt ovanifrån. Och det är svårt att få till hyffsade kort i den vinkeln. 





När jag skriver har jag bara haft lacket på naglarna i max en timme men jag känner redan att jag kommer stormtrivas i detta. Det var inte så likt Peridot som jag först kanske trodde, däremot påminner den mycket om den blåtonade Flormar - DC05. Till och med den gryniga metalliska finishen är väldigt lik. 




Inköpsställe: Gina Tricot

/Lela

24 kommentarer:

  1. YEY! Det kom fram. Man vet ju aldrig med Posten, nowdays.... Och visst är det fint :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, jodå den kom fram så fint i sitt silverpaket:) Tack än en gång, jag är lycklig nu när jag äger en alldeles egen flaska!

      Radera
  2. Det här var riktigt fint! Kanske inte en äkta dupe förstås, men jag tycker det var skönt. Det här känns mer grönare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är betydligt grönare än Peridot vilket jag gillade skarpt:) Äkta dupe eller inte så är detta ett galet snyggt lack.

      Radera
  3. Den är riktigt snygg, men heter den inte Blue Bug?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den heter mycket riktigt Blue Bug. tack så mycket för påpekningen:)

      Radera
  4. Det här har jag hemma! Jippikajej! Längtar tills jag testar det. Ser finfint ut ju! :)

    SvaraRadera
  5. Wow, det här vill jag ha! Skitsnyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt, det är verkligen skitsnyggt!

      Radera
  6. Detta är verkligen snyggt! Måste nog gå och kika på Gina efter detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det och håll tummarna för att ditt Gina tagit in det. Jag fick ju efterlysa för att få tag på det.

      Radera
  7. Det kanske inte var exakt som Peridot, men det gör det ju bara ännu roligare att ha en annan variant. Oavsett så var det riktigt snyggt, riktigt bedårande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vid en direkt jämförelse skiljer det sig väldigt mycket från Peridot. Men det gör som sagt inte saken sämre:)

      Radera
  8. Ja, den kändes spontant grönare/blåare än Peridot. Bra tycker jag, mer av grönt är alltid rätt :) Inte för att jag lider brist på den färgskalan men kanske tål det att införskaffas om jag ramlar över det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha nej jag lider inte heller någon större brist av den färgskalan. Men mycket vill ha mer, heter det inte så?;)

      Radera
  9. Snyggt att den är så pass grön och inte så mycket guldig som Peridot! Hidden Treasure är mer guldig och på så sätt mer Peridot. Har inte postat än men det blir nog på torsdag hoppas jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hidden Treasure såg mycket mer guldig ut så den kan nog bli intressant i en jämförelse. Du behöver inte ha någon som helst panik, jag är bara lycklig av ditt erbjudande:)

      Radera
  10. Så kul att du fick tag på det! Supersnyggt är det dessutom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är mycket glad över att jag fick hjälp av Linda med att få den i min ägo:)

      Radera
  11. tyvärr inte en peridotkopia, men väldigt snyggt ändå! Har för mig att det är en dupe till ett China Glaze-lack vars namn jag inte minns nu. Men i samma kollektion som Rare & Radiant i alla fall. Kika på det?

    SvaraRadera
  12. Snyggt! Passa väldigt bra på dig. Jag stod inne på Gina för bara några dagar sedan med detta i handen, men höll karaktären och la tillbaka. Har ett litet köpstopp nu nämligen då alldeles för mycket pengar rullat iväg på sistone. :P

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)