Image Map

10 apr. 2013

China Glaze - Liquid Leather

Jag inser min begränsning den närmsta tiden och kommer därför börja inventera bland mina redan befintliga lack. Inte för att sälja eller skänka, jag har en separationsångest som är att jämföra med en åtta månaders bebis när det kommer till mina lack. 

Men framtiden gör att jag inte kommer kunna lägga vantarna på alla de där nya vackra, häftiga, snygga och läckra lacken som jag så gärna vill ha. Nej jag får helt enkelt gå igenom och se till att alla lack får en välförtjänt plats här på bloggen. Så det kommer komma ett och annat gammalt lack på besök nu framöver. 

Ett sådant lack är Liquid Leather, svart jellylack från China Glaze. 


Ett jäkligt snyggt svart lack med fantastisk glans. Att använda det som bas för annat hittepå är jag inte så förtjust i för det kräver sina lager. Tre lager har jag på bilderna viket är helt okej om man ska bära det för sig självt. 



I övrigt finns det inte mycket att säga. Snyggt, svart och glansigt. Ett måste i alla lacknördars samling kan jag tycka, snygga svarta lack är svårt att få för många av. 



Kollektion: Patent leather in the City collection
Inköpsställe: KICKS (ett av få ChG-lack jag köpt i butik)

/Lela

20 kommentarer:

  1. Jag gillar inlägg med gamla hederliga klassiker eller favoriter. Funderar allvarligt på en favoritvecka hos mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju inget som helst fel på gamla goda lack, surt bara när man hittar något man verkligen gillar som inte finns att få tag på längre.

      Radera
  2. Jag säger oxå Ja! till "gamla" lack här, jag är ju själv ganska ny inom detta ljuva ämne och ser gärna massa olika :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då finns det massa gamla godingar att visa för dig:)

      Radera
  3. Jag blir inte klok på Liquid leather. Jag är inne på min tredje flaska, och alla tre har haft olika formula. Kräm, jelly och diskvatten - typ. Undrar hur många batcher det finns på detta lack?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märkligt, det kan ju förklara varför jag inte har fattat hur andra lackar när de säger att de klarar sig med ett till två lager. Den med diskvatten känns väl inte som någon höjdare....

      Radera
  4. Äsch, så länge de är fin/intressanta/går att skriva om så spelar det ingen roll om det är nytt eller gammalt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med andra ord allt, för allt går ju att skriva om. Frågan är bara hur intressant det blir;)

      Radera
  5. Jag är precis som Linda inne på min tredje flaska av Liquid Leather. Två av dem har varit krämlack och täckt perfekt på två tunna lager. En av dem har varit mer jelly och täckte på tre-fyra lager.
    För mig spelar det ingen roll om lacken är nya eller gamla. Allt är kul att se. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kan jag ju hoppas på att jag kommer få tag på en flaska med jelly i då, svarta kräm har jag ju menar jag.

      Radera
  6. Det är bara roligt att se äldre lack! Jag har funderat på att skaffa Liquid Leather många gånger, men ännu inte kommit mig för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att ni ser det så, allt är inte nyhetens behag med andra ord.
      Av kommentarerna ovan så verkar det ju vara lite av ett lottospel när man köper Liquid Leather så det kan ju bli spännande isf:)

      Radera
  7. Haha, separationsångest från lack har jag också: jag gick med i lacka-byt för jag tyckte det var ett skitbra koncept, men hittills har jag inte bytt ett enda lack, bara köpt en massa nya xD

    Att swatcha gamla lack tycker jag bara är roligt, det finns ju så många nagelbloggar som alla swatchar nyheter, så det är väldigt kul att läsa om någon gammal pärla ibland :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. precis likadan, inte bytt ett enda lack. Men jag gillar konceptet:)

      ja visst är det så, det finns många som visar nyheter redan. Jag har egentligen inget behov av att visa nyheterna men jag kan känna ett stort behov av att äga dem;)

      Radera
  8. För mig är det inte just nyhetens behag som är intressant även om det är roligt också :) så jag ser fram emot dina "äldre" lack!

    SvaraRadera
  9. "Gamla" lack gör ju ingenting - det är bara kul att se lack flera gånger, ens åsikt kan ju förändras över tid.

    Håller med om att man inte kan ha för många svarta lack. Omöjligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt sant, ett lack man inte alls gillade för ett år sedan kan förvandlas till ett favorit lack idag. Spännande det där:)

      Radera
  10. Liquid Leather är väl dessutom det mest "kända" svarta lacket att marbla med..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, säger du det? Måste prova:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)