Image Map

18 apr. 2013

H&M - Basement Chill

Säga vad man vill om H&M och deras oförmåga att enas om hur en nagellacksflaska ska se ut, men göra lack i sin ordinarie kollektion lyckas de med allt som oftast. Här har de dessutom lyckats enas om hur flaskan ska se, bara en sådan sak. 


Basement Chills ingredienser är lila och silverhexagoner i tre olika storlekar i en ofärgad bas. Här visar jag en layering med China Glaze - Liquid Leather i botten och ett lager Basement Chill. Mer än så behövdes inte för att upp nå det här resultatet. Glitter mängden i flaskan gör att det fördelar sig jämnt utan ansträngning på nageln.



Jag gillade den här kombinationen starkt, tycker det blev väldigt väldigt snyggt. Och så är det ju så löjligt enkelt. Fick en del komplimanger för detta på jobbet till och med (annars är de rätt härdade där nu).
Det räckte med ett lager topplack för att få det slätt men jag misstänker att om man kör flera lager glitter så krävs det fler lager topplack. 



Inköpsställe: H&M

/Lela

15 kommentarer:

  1. Håller med dina kollegor, det är sååååå snyggt!! Så snyggt med svart och glitter! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svart och glitter i allmänhet, svart och lila glitter i synnerhet:)

      Radera
  2. Wow så läckert,säger som Helena mot H&M......

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt! Får nog ta en sväng till H&M snart. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Passa på att ta alla deras glitterlack, finns ett par stycken i samma utförande men andra färgsättningar.

      Radera
  4. Åh, jag har också det här lacket men har inte kommit mig för att testa det än - vilket jag nu inser att jag måste göra :D
    Sjukt snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våga testa, våga testa, våga testa:)

      Radera
  5. Snyggt! Gillar verkligen sådana här manikyrer, de är både snygga och enkla att göra, perfekt när man vill ha snygga naglar men inte har tid för nailart :) //Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, snyggt, enkelt och effektfullt:)

      Radera
  6. Jättesnyggt! Skulle verkligen inte göra något om alla deras flaskor såg likadana ut...

    SvaraRadera
  7. Vilken ursnygg kombo! Förstår att du fick komplimanger :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)