Image Map

17 apr. 2013

Efterlängtat besked.

Idag klockan 9.30 var väntan över... Kallsvettig, magkramp och brännande tårar innanför ögonlocken klev jag in i rummet som skulle agera min rättssal.

Sex minuter senare kom jag ut, fortfarande lika kallsvettig, magkrampen hade övergått till illamående, mascaran utsmetad av tårarna som nu var utanför ögonlocken och skakandes i hela kroppen. Beskedet som vi väntat på i flera veckor hade äntligen kommit. Och det var positivt!!!!

Jag förlorar inte min anställning, jag kommer att ha ett jobb att gå till även till hösten. Mina nuvarande arbetsuppgifter försvinner till ett annat kontor men jag och ett par av mina närmsta kollegor kommer få helt nya arbetsuppgifter. Det känns så jäkla skönt så ni anar inte! Nu gäller det bara att hitta motivation till att slutföra mina nuvarande uppgifter på allra bästa sätt, lämna över med flaggan i topp helt enkelt. 

Firat med familjen hela eftermiddagen och nu ska jag fortsätta fira med att lacka DL - Across the Universe på naglarna. 

/Lela

33 kommentarer:

  1. Men supergrattis!!! Kul att höra att det blev positivt! :D

    SvaraRadera
  2. Grattis! Underbart! Så HIMLA GLAD för din skull. :) *och här kommer världens största grattiskram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:D Kramen kändes hela vägen hit!

      Radera
  3. Ett jättestort Grattis från mig!! Vilken helt fantastisk nyhet och att få nya arbetsuppgifter kan ju faktiskt vara väldigt positivt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:D ja det ska bli hur kul som helst och nya arbetsuppgifter är alltid spännande! Dessutom får jag ett par av mina goa kollegor med mig, det gör hela saken ännu lättare.

      Radera
  4. Åhhh guud vad underbart för dig! Grattis!! Vad skönt och förstår verkligen din lättnad och glädje. Grattiskram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är verkligen en oerhörd lättnad:)

      Radera
  5. Härligt! Grattis! Så jäkla skönt för dig!

    SvaraRadera
  6. Shit vad skönt :) Jag fick med besked igår, och jag får gå så klart, 30:e juni blir jag kvar till :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch vad tråkigt även om det kanske var ett väntat besked med tanke på hur kort tid du varit anställd:( Har du någon framtidsplan nu då för hur du ska göra?

      Radera
  7. Vi känner kanske inte varandra jättebra men på något vis så har jag ändå en massa känslor för dig (hm, det lät som jag menade romantiska känslor, jag menar kompiskänslor så klart) och när jag läst det här inlägget fick jag ståpäls på hela armarna och tårar i ögonen. Jag är så sjukt glad för din skull!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, jag förstår dig Elin, du behöver inte förklara dig:)Vi lär ju känna varandra ganska bra över nätet och då är det klart att skapar vänskapliga känslor för varandra.
      Jag blir rörd över att du gråter lite för min skull men det behöver du inte göra:)

      Radera
  8. Ååh vad härligt att höra! Vad glad jag blir för din skull! Jättemycket grattis!

    Otroligt skönt att få ett besked till slut oavsett vad det är, men det är ju såklart så bra det kan bli att du får stanna. Sitter här och känner mig riktigt lättad å dina vägnar :) Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket snälla du!

      Inte anade jag att ni allihopa var så engagerade i min jobbsituation men det värmer något galet mycket:)

      Radera
  9. Vilket underbart besked. Förstår att du är lättad. Pju. :)

    SvaraRadera
  10. Vad glad jag blir att höra detta! DL låter som ett lämpligt sätt att fira, kanske lite shopping sen? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hrm... tröstshoppat lite under tiden jag väntat på besked så rent ekonomiskt borde jag verkligen inte shoppa för att fira;)

      Radera
  11. Åh vad skönt att höra. Se till att ta igen dig riktigt i helgen nu, det måste ha varit en extrem anspänning psykiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka, inte ta det lugnt kanske men ha roligt. För visst har detta varit ansträngande för psyket, mer än jag någonsin hade annat.

      Radera
  12. Wow! Jag blir så otroligt glad för din skull!

    SvaraRadera
  13. Åh så jätteunderbart!!! jag har tänkt en hel del på dig och din situation den senaste tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad söt du är och tänker på mig och min situation:) Tack snälla!

      Radera
  14. Jättestort grattis till din arbetsgivare som får ha dig kvar!!! Så bra och engagerad du är när det gäller din blogg kan jag inte tänka mig annat än att du skulle vara en klippa på din arbetsplats :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack så mycket, det var verkligen fin kritik:) Får hoppas att jag kan visa framfötterna ordentligt så detta leder till något riktigt bra i framtiden.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)