Image Map

8 apr. 2013

Steg för steg - den lilla svarta

Ett enkelt och snabbt sätt att fixa en glamorös och lyxig nailart är att dekorera med glitter och några rhinestones.

Att ta fram innan du sätter igång:


Färgat lack, glitterlack, topplack, stripingtejp, sax, rhinestones och en knappnål eller liknande.

Steg 1:

Lacka nageln med den färgen du vill ha precis som vanligt. Låt torka ordentligt innan du fortsätter.


Steg 2:

Klipp av två bitar stripingtejp. Sätt dessa parallellt mot varandra längsmed hela nageln så de bildar en rand. 


Steg 3:

Lacka försiktigt med glitterlacket mellan tejpbitarna. Det är en fördel om du använder ett lack som täcker bra på ett lager.


Steg 4:

Dra försiktigt bort tejpen medans lacket fortfarande inte har härdat. Då minskar du risken för att dra med dig torkade bitar av lacket som skulle varit kvar på nageln.


Steg 5:

Nu är det dags att sätta fast rhinestones, guide för det finns här. Har glitterlacket torkat så dutta först lite topplack där du vill sätta rhinestonesen.

Jag har valt att sätta en stor, två små, en stor, två små och en stor i lite sick-sack mönster.


Steg 6:

Ett lager topplack för att fixera manikyren ordentligt. FÄRDIGT!



/Lela

7 kommentarer:

  1. Toppenbra tutorial! Jag gillar!!

    SvaraRadera
  2. Det här blev verkligen jättesnyggt,och vilken kanonbra tutorial :-)
    Jag är lite för lat för att göra det på min blogg måste jag erkänna ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)
      Jag får ryck lite då och då och slänger ihop lite guider:)

      Radera
  3. Vilken bra tutorial. Bra bilder och text!

    SvaraRadera
  4. Snitsigt och bra steg-för-steg guide:).
    Stod och kollade på H&M's nya nagelsatsning idag med just stenar och allehanda roliga saker och så snubblar jag in här hos dig som visar denna guide. Vilket sammanträffande med stenarna*s*

    Med vänlig hälsning
    /Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har H&M en ny nagelsatsning?!:) Förmodligen inte i min stad:(

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)