Image Map

4 apr. 2013

China Glaze - Near Dark

Near Dark är verkligen helt rätt namn på detta lacket. Mörkt, mörkt militärtgrönt jellylack.


Eftersom det är så mörkt så blir det inte så mycket VNL som på andra jellylack. Tre lager behövdes för att få bort flackigheten.  




Upplevde det mörkare i verkligheten än vad bilderna visar, på bilderna kan man ju faktiskt ana att det är en grön botten i lacket. 
Kan inte riktigt bestämma mig för om jag gillar det eller inte. På bilderna ser det helt okej ut men i verkligheten är det som sagt mycket mörkare och då kunde det lika gärna varit svart enligt min åsikt. 




Inköpsställe: Nailsupplies.us 
Kollektion: Halloweencollection Haunting 2011

/Lela

22 kommentarer:

  1. Jättesnyggt på bilderna! Jag älskar nästan-svarta lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser bättre ut på bilderna än i verkligheten. PÅ bilderna kan man ju ana att det är grönt i botten viket inte syns annars.

      Radera
  2. Njae, har nog lite samma åsikt som du, hade nog velat ha det i lite tydligare jellyfinish. Om det ändå ska vara ett jelly liksom.. =)

    SvaraRadera
  3. Det ser jättefint ut på bilderna, men jag håller med dig angående nästansvarta lack. Det känns liksom lite bortkastat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nästansvarta lack som ändå inte är svarta tycker jag om, men detta blir i princip svart på riktigt och då står det inte högt i kurs hos mig

      Radera
  4. Jag gillade detta! :) Kan nog absolut tänka mig att köpa det, trots det nästan-svarta. Har inget nästansvart åt grönt och kan tänka mig det. :) Fina bilder som vanligt också. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillade bilderna, själv tycker jag att de blev ganska dassiga;)

      Radera
  5. Jag är ett stort fan av svärtade lack så det här får tummen upp från mig!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också svärtade lack men det får gärna synas att det är just svärtat;)

      Radera
  6. Jag gillar lack som är nästan-svarta. Blir som svart fast lite mjukare, så gillar detta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det har du i och för sig sant, det blir lite mjukare.

      Radera
  7. Snyggt lack :).
    Förresten! Visst är det du som är Lelack på Naglar i fokus.se? Grattis till valentindesign tävlingen i såfall
    *kastar lite konfetti runt mig* .

    Med vänlig hälsning
    /Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer, det är jag:) Tack så mycket!

      Radera
    2. Kul att hitta dig där:).

      Radera
  8. Oj, det var ett utav de mest nästansvarta av nästansvarta lack jag sett :) Det var snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja detta är väldigt, väldigt nästan-svart.

      Radera
  9. Jag är inte heller så förtjust i nästan-svarta lack. De känns lite onödiga och jag känner mig ofta lite obekväm i allt för mörka lack. Men på bilderna tycker jag ändå att det här ser fint ut, en färg som nog inte finns representerad i min samling alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar mörka lack och har ingenting emot att bära mörka lack. Däremot vill jag gärna att det ska hända något i det mörka lacket, lite glitter eller skimmer eller nåt sådant.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)