Image Map

7 apr. 2013

NailArt Sunday

I fredags var det utgång med jobbet igen, märkligt hur något så tråkigt som varsel kan få oss att börja umgås på fritiden. 

Jag som gillar att matcha kläder med naglarn gick all in denna kväll. Lila strumpbyxor, en svart kort klänning, svarta pumps och en stark lila ögonmakeup. (Hann inte ta en bild för jag var sen som det var). Självklart fick naglarna gå i svart och lila de också. 





Color Club - Beyond, ränder av Beauty Eternal toppat lila rhinestones och kaviarpärlor. Hade inte så gott om tid när jag gjorde den så ränderna är inte jämntjocka men på lite håll ser det bra ut. Sen är inte hololack den bästa grunden i en nailart, regnbågarna har en tendens att ta över. Så här i efterhand tänker jag att det kanske hade varit snyggare med svart krämlack i stället. 



Hur gör ni med naglarna när det är något extra på gång? Är ni som mig och måste matcha eller spelar det ingen roll så länge naglarna är snygga?

Har ni kanske matchat dagens nailart med något speciellt? Berätta gärna det i så fall. 



/Lela

58 kommentarer:

  1. Det blev jättesnyggt tycker jag!

    Jag har läst att ju sämre ett företag går, ju mer oro det är på arbetsplatsen, desto mer fikar personalen. Det blir ventilen att prata med varandra och göra nått annat än sitt jobb under en större del av tiden. Så det känns ganska rimligt att ni till och med börja umgås på fritiden i det här läget :)

    När jag själv ska göra nått särskilt så börjar jag alltid med smink och hår och kläder och sen tar tiden slut och så förblir naglarna omålade... :p
    Idag är jag med med arkivinlägg, dock omatchat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också hört det där om att man fikar mer. Och efter att ha överlevt två-tre varsel på samma arbetsplats nu så kan jag bara hålla med, det är så verkligheten blir.

      Själv är jag nog så att om tiden är knapp så är det naglarna som blir prioriterade. Håret kan jag alltid sätta upp eller låtsas att det var halv storm ute;)

      Radera
  2. Supersnyggt! Ja, det är kul att matcha med kläder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag också:) Sen behöver det inte vara exakt nyans men det ska stämma överens helt enkelt.

      Radera
  3. Snyggt!
    Visst hade det varit snyggt med krämlack men ff är detta riktigt snyggt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir två olika upplevelser med holo och kräm, både fina på sitt sätt:)

      Radera
  4. Snyggt :-) Här matchas det väldigt sällan tyvärr, har väl hänt någon gång men då omedvetet :-)

    Är med idag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, den gillade jag. Matcha omedvetet:)

      Radera
  5. Men vilka härliga färger du använt :) Gillart! Jag är med idag (http://laqlust.com/2013/04/07/golden-formula/).

    SvaraRadera
  6. Så himla fint! Gillar verkligen ränderna. När jag ska ut eller något annat speciellt händer måste mina naglar vara snygga (och gärna glittriga om jag ska ut) men jag matchar aldrig. Jag är med idag :)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glitter är absolut snyggt om man ska iväg på roligheter:)

      Radera
  7. Åh så fint. Jag är också med idag.

    Sällan jag går ut men då brukar jag också matcha. Tyvärr är jag alltid stressad, jag smink och kläder etc först så jag blir aldrig nöjd med nagelresultatet, "vill för mycket" och det blir haffsigt. Jag brukar heller aldrig hinna fota innan jag förstört det.. haha :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det där med att hinna fota en manikyr som är gjord när man ska iväg verkar vara stört omöjligt.

      Radera
  8. Jättefint! Jag brukar matcha tvärtom, dvs välja kläder efter vilket nagellack jag har ;-) Idag är jag med och har nog gjort min snabbaste Nail Art någonsin...men jag gillar den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Händer att jag matchar från det hållet jag också;)

      Radera
  9. Snyggt, men jag tror det hade varit ännu bättre med ett krämlack underst.

    Jag är med och leker copycat idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du gillade du den som kom på Steg - för - steg inlägget bättre med andra ord.

      Radera
  10. Åh, jag gillade den här manikyren supermycket. Älskar att du inte nöjde dig med den lila randen utan la till rhinestones och caviarpärlor också.

    Nu går jag ju ut si så där en-två ggr per år men gör jag det så brukar jag oftast inte match naglarna utan lägger mest ner tid på att de ska vara snygga. Nyfilade och med lack som passar eventet. Gärna en gradient... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. LOL! Glömde skriva att jag är med idag :)

      Radera
    2. Klart jag inte kan nöja mig med en rand, måste ju blinga lite också;)

      Normalt sett är det väldigt sällan jag är ute. Nu sista tiden har det blivit en del i samband med oron på jobbet. Då samlas kollegorna och äter, dricker lite eller går ut. Trevligt är det men det kan bli för mycket av det goda också.

      Radera
  11. Jättesnyggt! När det är något speciellt tex kalas eller när jag firar något så försöker jag matcha outfit med naglar, men inte annars. Jag är också med på nailart sunday idag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, jag försöker nog matcha i princip varje dag;)

      Radera
  12. Snyggt! Gillar randen i kombination med stenarna.
    Jag matchar sällan outfit med naglar, men naglarna ska vara snygga och gärna uppseendeväckande. ;)
    Jag är med idag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det bästa, när folk reagera på ens naglar. Det är då man har lyckats:)

      Radera
  13. Så snyggt det blev! Jag gillar att matcha nagellacket eller manikyren på något sätt om det är något särskilt. Känns lite extra roligt. :-)
    Jag är med idag! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det kul att matcha:)

      Radera
  14. Vad roligt att vi är på samma spår idag, både vad det gäller själva Nail Arten och även att det är matchat utifrån kläder :) Jag brukar kanske inte matcha mina naglar med samma färg på kläderna utan istället ha en annan färg på naglarna men som ändå passar ihop med kläderna. Eftersom min garderob består av 80% svarta kläder så är ju inte det så svårt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha nej då har du en grund som du kan blanda med det mesta:) Praktiskt kan jag tänka mig.

      Radera
  15. Och som vanligt kommenterade jag först och läste sen. Suck för mig. Intressant det som Cactus skrev om umgänge och arbeten, kan nog ligga en del i det i det här fallet.

    Ibland matchar jag naglarna ibland inte, jag tycker det är kul att göra det men oftast är det viktigare att jag får använda det jag vill. Jag gillar att matcha smådetaljer, typ smink och naglar och så, det är nog mindre ofta som jag matchar naglar och kläder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ibland går det lite för fort;)
      Ja det stämmer onekligen. Nu är det inte otrevligt på något sätt men fenomenet är lite märkligt.

      Det är snyggt med en enkel outfit och sedan make och naglar i matchade färger. Ser genomtänkt ut:)

      Radera
  16. Jättesnyggt! Svart och lila är så himlans läckert ihop! Jag brukar nog matcha (eller ibland med flit även "missmatcha") naglarna med min outfit när jag ska ut. Ibland gör jag till och med tvärt om - väljer kläder efter hur naglarna ser ut, haha! :)

    Jag är med idag förresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Missmatcha? Prickigt på naglarna och randiga kläder?;)

      Radera
  17. Oj, det där var jättesnyggt! Jag gillar verkligen kompositionen med stenarna och pärlorna, och den tunna linjen på sidan, det var riktigt tjusigt och stilfullt. Jag brukar sällan matcha mina naglar, jag har aldrig tid att måla naglarna precis innan jag ska iväg någonstans, det tar för lång tid för nagellack att tork för att jag inte ska smeta ut det eller göra märken i det när jag håller på att göra mig i ordning. Dessutom vet jag aldrig vad jag ska ha på mig i förväg, jag brukar prova och hata allt tre gånger om innan jag bestämmer mig :) Jag är med på nail art idag också :) http://fastnaglad.blogg.se/2013/april/dripping-nail-art-sunday.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tar för lång tid att torka? Har du inte hittat till mirakelprodukten Seche Vite? Efter det har man alltid tid att måla naglarna, hur bråttom man än har;)

      Radera
  18. Har följt din blogg i några veckor nu och måste säga att söndagkväll när man kan sitta och klicka sig igenom länklistan till nailart sunday har blivit en av veckans höjdpunkter :)
    Tycker att ditt bidrag idag är supersnyggt! /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt och vad glad jag blir:) Är precis det som är grundtanken med hela NailArt Sunday, sprida glädje. Hoppas du fortsätter kika in på söndagar:)

      Radera
  19. Kanonfint! Jag är matchningsfreak, så jag matchar precis som du :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att det finns fler som jag:)

      Radera
  20. Oh, jättesnyggt. Lila och svart är en riktigt fin färgkombo.

    SvaraRadera
  21. Gillar när man matchar make upen med naglarna =D
    Idag är jag med, och jag gillar mitt bidrag rikitgt mycket =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den matchningen gillar jag också, de gånger jag har en make att matcha med:)

      Radera
  22. Jättesnyggt!!! Om jag ska göra nått särskilt försöker jag ju planera naglarna utifrån det och få till nått som är extra snyggt och/eller matchande men jag väljer oftare nått som matchar smycken/smink och kontrasterar mot kläderna dock (ex lila klänning och sen naglar och smycken i turkos). Men till vardags bryr jag mig inte om att matcha naglar och kläder, trots att jag är superpetig med matchning och färger och sånt annars.

    Jag är med idag med en nailart som garanterat inte matchar nått jag äger i klädväg (den orangebaserade du vet).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig, allt behöver absolut inte matcha men det ska finnas en röd tråd genom alltihopa. Smink, smycken, naglar tex:)

      Radera
  23. Snyggt!!
    Jag brukar normalt tänka mig att jag ska matcha naglarna med kläderna, men sedan är jag ju konstant ute i sista minuten, och då hinner jag inte fixa naglarna alls.

    Men idag matchar jag ju faktiskt min jacka i mitt NailArt Sunday-bidrag. :-)
    http://www.nailsbynoir.com/2013/04/nail-art-gradient-china-glaze-creative.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nästan blivit så manisk att jag hellre kommer för sent än att åka iväg med omålade naglar (och jag avskyr att komma försent). Någonstans är det ju så att det är målade naglar folk förknippar med mig och jag vill inte göra dem besvikna;)

      Radera
  24. Snyggt matchat!!
    Jag är med idag :)

    SvaraRadera
  25. Snyggt! Och idag är jag med! Jag brukar matcha men denna manikyr matchade jag bara svart och vitt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svart och vitt är ju en toppen bas, matchar allt:)

      Radera
  26. Jag är med idag också, om än sent som attan!
    http://nailme.blogg.se/2013/april/nail-art-sunday-fritt-val.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klockan var inte över midnatt så det var lugnt:)

      Radera
  27. Ibland matchar jag, i alla fall om jag ska iväg och göra något speciellt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju då det är roligast att matcha, när man ska göra nåt speciellt.

      Radera
  28. Förresten: Gillar manikyren till tusen (gillar ännu mer att du la upp en tutorial för alla noobs som jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, varsågod! Alla är vi nybörjare i någonting någongång och då är det tacksamt med lite tips och trix.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)