Image Map

13 apr. 2013

Jämförelse - bästa svarta lacket

Svarta lack finns det från de allra flesta tillverkarna, för att inte säga alla. Men vilket är då bäst?

Själv  äger jag fyra lack som är helt svarta, dvs utan något skimmer eller glitter i. China Glaze - Liquid Leather, Colorama - Blackout, Nordic Star - NP12 och Paris Memories - 236. Tre av dem är krämlack och ett är jelly. 


Liquid Leather är ett jelly och täcker på tre lager. Blackout, NP12 och 236 är krämisar och täcker samtliga på två lager. Upplevelsen av de är väldigt lika, det skiljer inte mycket i utseende. Möjligen att Blackout är lite mattare än de övriga. 

Vilket är då bäst egentligen?
Personligen gillar jag Nordic Star - NP12 och tar varje chans jag får till att rekommendera den. En guldtia för ett täckande svart lack med bra lyster i. Nackdelen är att borsten är av skiftande kvalité och inte alltid så lätthanterlig.  En annan favorit är Paris Memories - 236, lätt formula och bra pensel. Det blir alltså en delad första plats här mellan NP12 och 236. Två bra svarta lack som dessutom är billiga i inköp. 

/Lela

3 kommentarer:

  1. Bra jämförelse, svarta lack är ett måste i samlingen. :-)

    SvaraRadera
  2. Är LL skirt nog för att göra jellymackor med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar bero på vilken batch du får av lacket. Mitt skulle jag absolut kunna göra en jellymack av men många andra har samma lack och då uppför det sig som ett krämlack.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)