Image Map

6 sep. 2012

Cactus Nail Polish - Boron

Började med den kollektionsmedlemet jag var minst sugen på. Den blåa Boron.



När jag säger minst sugen på menar jag inte att det på något sätt är fult för det är den inte. Bara att jag inte går igång på blått. 

Två lager för täckande resultat med en pensel som vid första anblicken gav mig skrämselhicka men visade sig vara väldigt följsam och enkel att jobba med. Den såg så yvig och spretig ut att jag trodde det skulle vara lack överallt utom på nageln när jag var färdig. 
För övrigt gillade jag formulan på Boron. Lite pigmentklumpar men det hade ju Cactus varnat för och de var inte värre än att de gick att måla ut. 





Holoeffekten är det absolut inget fel på även om mina bilder skvallrar om annat. Av någon anledning fann jag Boron som väldigt svårtfotat, troligen handhavande. 
Färgen upplever jag drar lite åt det lavendelblå hållet vilket gör mig lite lycklig, mjukare och mildare än rent blå. 
En bra start på kollektionen, färgerna som är kvar tilltalar mig mer så jag ser framemot dem!

Svårt att göra en objektiv bedömning när det är allas vår Cactus som suttit hemma och slitit, blandat och svurit över detta. Men jag är övertygad om att Cactus vill veta våra ärliga åsikter så då är dem jag lämnar. 



   
Inköpsställe: Begränsad kollektion som såldes via Cactus Nail Polish
Kollektion: Spectrum 2012

23 kommentarer:

  1. Den är så snygg! Ville så gärna haft den men satt på jobbet utan dator:( ser fram emot att se de andra med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj vad trist att behöva sitta fast på jobbet och dessutom utan dator:( De andra kommer innan helgen är slut så du ska inte behöva vänta så länge!

      Radera
  2. Åhhh.... suckar av hänförelse....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara vänta tills du ser resten då istället;)

      Radera
  3. Absolut, helt ärliga åsikter är jag ute efter! :)

    SvaraRadera
  4. En av mina två favoriter. Ser inte alls dum ut på långa naglar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Holografiskt gör sig absolut bäst på långa naglar tycker jag:)

      Radera
  5. Åh gud så jag ångrar mig nu. Varför köpte jag den inte?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inget svar på den frågan....;)

      Radera
  6. Så fint. Det här var jag sugen på. Jag är imponerad. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att jag bestämde mig för att köpa full kollektion och att jag faktiskt hade möjligheten att göra det.

      Radera
  7. Åh vad roligt! Jättefin tycker jag att den är! Ska bli spännande att se de andra också. Jag får ju erkänna att jag inte fattat detta att Cactus släppte egna lack... Kom in i bloggen för sent. Är lite purken över det, men fördelen är att jag fick färre lack att köpa och att jag inte går i personlig konkurs. Eller ja, det lär jag väl göra ändå så mycket som jag vill ha. Ha ha! Superfint iaf och längtar efter att se mer av Cactus kollektion! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Räknar med att hinna visa alla fyra lacken innan helgen är slut så du kommer få se dem allihop.
      Det är inte lätt att hänga med i alla svängar och hajpar som skapas i bloggvärlden alla gånger så det är helt okej även om det är trist att gå miste om något man är sugen på.

      Radera
  8. Svar
    1. Tack. (får man säga det om indielack verkligen?)

      Radera
  9. Du får inte visa sånt här... nu blir jag ju ännu ledsnare att jag missade det.. var ju detta och det svarta som jag suktade efter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt men jag känner inte för att gömma dem i lådan nu när jag lyckats lägga vantarna på dem;)

      Radera
  10. Det här var väldigt vackert! Jag har inte köpt några men hade jag gjort det hade nog detta varit nummer ett för mig...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)