Image Map

29 sep. 2012

Liebster Award

Fått en award av Gelic som jag tänkte ta mig an. I alla fall två fjärdedelar av, det där med att skicka vidare ligger inte riktigt för mig. Låter de som är intresserade av att svara och inte blivit nominerade via andra bloggar få göra det på eget hand. 

Del ett handlar om att skriva elva saker om sig själv.


  1. Har svårt för att låta andra göra saker medans jag tittar på. Känner mig lat och det kan jag inte tolerera om mig själv.
  2. Älskar att pyssla men sedan nagelbloggen föddes blir det inte mycket gjort i pysselväg. 
  3. Kan åka stadens butiker runt bara för att hitta den där speciella ljuslyktan som ska stå på fönsterbrädan i sovrummet. (hittar sällan en som motsvarar bilden i huvudet).
  4. Dammsugar så gott som varje dag, avskyr grus under fötterna.
  5. Kan inte och är inte intresserad av att laga mat.
  6. Har aldrig satt min fot på ett gym eller idrottsanläggning frivilligt.
  7. Tycker inte om att köra bil själv i mörker i en skog, ser monster överallt.
  8. Bär alltid ett halsband med mitt, min sambos och min sons namn runt halsen.
  9. Älskar färg.
  10. Är inte blyg men vill alltid känna av atmosfären innan jag börjar prata för mycket.
  11. Avskyr att prata i telefon, trots att det är mitt levebröd.

Del två handlar om att svara på elva givna frågor som Gelic funderat ut. 

  1. Om du bara fick välja ut fem lack i din samling att spara (och du fick inte köpa fler) vilka skulle det bli?
        - Jisses vad svårt.... China Glaze - Cha Cha Cha, Layla - Flash Back, Nubar -
          Reclaim, H&M - Lady Luck och Star Nails - #12. Idag, nästa vecka kanske 
          det är fem andra lack.

    2. Om du var tvungen att välja mellan att sminka dig eller göra iordning håret 
        innan du gick ut på morgonen, vilket skulle du välja?
        - Smink, alla dagar i veckan. Är fullständigt värdelös på hår.

    3. Beroende på vad du svarade på ovanstående fråga, smink eller naglar?
        - Naglar, har inget tvång med att jag måste vara sminkad för att kunna 
        gå utanför dörren.

    4. Om någon skulle vilja köpa din samling, för vilket pris skulle du släppa det?
        - Hmmm, överslagsräkning. Snitt på 50 kronor flaskan, ca 400 flaskor, 20 000 
        kronor. Vet inte om någon är sugen på att lägga de pengarna på en och 
        samma gång;)

    5. Vilket är det fulaste lacket du någonsin sett, om du sett det?
        - Visst finns det riktigt gräsliga lack. Nudelack över lag är ingen höjdare. 
        Annars är jag mer allergisk mot slarvigt lackade naglar än nyanserna på dem.

    6. Vilken typ av nailart gillar du minst?
        - Lite samma typ av svar som på frågan över. Handlar mer om utförandet än om 
        typen. Slarviga manikyrer och nailarts är ingen höjdare alltså.

    7. Om du skulle drabbas av en sjukdom som gör att dina naglar inte kunde     växa, skulle du acceptera det eller börja använda lösnaglar?
        - Tror nog svaret får bli lösnaglar faktiskt. 

    8. Vilken är din favoritfärg och finish på nagellack.
        - Är en riktigt sucker på grönt och turkost, helst då skimmer eller kromatiskt. 
        Enskild finish får nog bli holografiskt. 

    9. Vilken är din favorit nailart?
        - Har många, svårt att välja. De har alla sin charm på något sätt... Men en häftig
        frihandsmanikyr är svårslagen.

   10. Finns det något som hade kunnat få dig att sluta måla naglarna?
        - Om någon i familjen skulle utveckla en allergi mot nagellack.  

   11. Vilket är det roligaste/fyndigaste namnet du vet på ett nagellack?
        - Både O.P.I och China Glaze har ju många mer eller mindre fyndiga namn på 
        sina lack. Någon favorit vet jag dock inte om jag kan plocka ut, handlar för 
        färgens skull inte namnet.  


Eftersom jag väljer att inte skicka vidare awarden så komponerar jag inte heller ihop elva egna frågor. Vill tacka Gelic så mycket för awarden trots att jag inte följer den hela vägen ut. 



/Lela


1 kommentar:

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)