Image Map

18 sep. 2012

Barielle - Lava Rock

Vad lägger man på naglarna när man klippt ner dem så det känns som om man knappt har några naglar kvar? Lite vamp-lack förgyller då vilka stumpar som helst. 



Lava Rock är ett obestämbart skimmerlack. Upplevelsen på stort är vinröd men där finns både rött, brunt och lila i det om man tittar lite närmare. Två lager nöjde jag mig med, tre fungerar också för jag ser att det är lite lite för tunt på sina ställen. 





Känns höstigt, vampigt och klädsamt. Gillar Lava Rock, det visade sig inte riktigt se ut som jag hade föreställt mig men det gör inget. Jag hade tänkt mig det mer vinrött än vad det var.




Inköpsställe: Transdesign.com
Kollektion: All laquered up collection 2009

/Lela

15 kommentarer:

  1. Korta ser de inte ut att vara minsann! Och lacket är fint! Älskar närbilderna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. kortARE kan vi väl enas om?;)Lacket inte dumt det heller.

      Radera
  2. Stumpar?!?! De ser INTE ett dugg korta ut!
    Å lacker är skitsnyggt!! Ett riktigt höstlack! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jämfört med innan kändes de som stumpor, nu börjar jag vänja mig dock. Brukar ta en dag eller två innan jag är helt tillfreds med att jag klipper ner dem. Mycket mer höstigt än så här tror jag knappt det kan bli.

      Radera
  3. Korta?! Vad klippte du av? 1-2 mm? ;) Tycker de är långa och fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, nej lite mer än så åkte faktiskt av. Kanske en 4-5 mm iaf;)

      Radera
  4. På mig ser Lava Rock brunt ut. Har bara provat det en gång. Kom inte ens till överlacket för det var så fult. Kanske ska ge det en chans till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj det var ett hårt omdöme... ge det en chans till, eller så var det bara helt enkelt inget lack för dig?

      Radera
  5. Det här gillade jag! Och du... Om du tycker att du klippt ner dina kanske du ska ta en titt på mina stumpar. Som jag i och för sig trivs i :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad underbart att du trivs i din egna längd:) Jag trivs bäst i mina riktigt långa naglar samtidigt som jag tycker den längden jag har nu är snyggast rent visuellt. Lättare att behålla formen på dem när de är lite kortare.

      Radera
  6. Dina naglar är ju fortfarande jättelånga! Herregud, mina börjar skiva sig så fort de får lite längd. Fint och vampigt lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allting är relativt, just nu är naglarna relativt långa;) Tack.

      Radera
  7. Fint lack! Jag tycker fortfarande att naglarna ser jättelånga ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och du har rätt. De är fortfarande ganska långa.

      Radera
  8. Jag älskar det här lacket men tycker att det gör sig bäst i solljus helt klart :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)