Image Map

27 sep. 2012

Zoya - Daul

Nu har jag tagit min Zoya oskuld. Vet inte många, om ens några som pratar illa om Zoya. Alla lovordar detta märket. Min första kontakt med Zoya gör mig inte besviken men inte heller euforisk. Kanske var inte finishen på Daul den mest lämpliga att börja med.


Skir lila bas med flakes i guld. Flakesen påminner om den ombestämbara färgen som Gina Tricot - Viva Glam fast i guld. Tre lager men då finns det fortfarande en del VNL vid direkt ljus på tipparna. 




Ett snyggt lack och kanske lite ovanligt också. Vet inte om det är ovanligt för just Zoya eftersom min bekantskap med henne är förhållandevis ny. Men det är något som inte gör mig galen i detta, känner ett större sug efter att prova Ivanka eller Charla. Tror de kommer passa mig bättre än Daul.



Inköpsställe: MBeautyLounge.com
Kollektion: Diva collection 2012

/Lela

17 kommentarer:

  1. Jag som tycker det här är så himlans vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är snyggt men inte så snyggt som jag trodde det skulle vara.

      Radera
  2. Jag har inte Daul men däremot Faye som är liknande men mer magenta och som blev väldigt hypat när det kom, och jag känner för det som du för det här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppade över Faye och satsade på Daul och FeiFei i denna kollektionen istället. Nöjd med mitt val:)

      Radera
  3. Underbart vackert med guldskimret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guldskimret höjer lacket, den lila färgen i sig är ganska intetsägande.

      Radera
  4. Jag blev också besviken på Daul. Skittrist färg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skittrist håller jag inte med om men det finns andra Zoya-lack jag ser framemot mer att testa.

      Radera
  5. Åh, den ser så fin ut :D mumsigt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är inte riktigt där du är i denna frågan.

      Radera
  6. Ivanka längtar jag efter att se - det är så vackert! Detta var fint men som sagt inte särskilt speciellt i mina ögon, men sedan är inte jag något enormt fan av lila heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ivanka ser helt underbart ut i flaskan:D

      Radera
  7. nej, inget sug för mig.. men precis som du, charla eller ivanka lockar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Framförallt Ivanka, längtar lite efter Ivanka trots att hon står i lådan någon meter ifrån mig;)

      Radera
  8. Jag tycker Zoya gör mycket fint, men också en hel del som inte tilltalar mig. Precis som de flesta märken, alltså. :-)

    Jag har inte Daul själv, men tycker det ser sjukt vackert ut. Tror dock att den är väldigt lik OPI It's My Year, som jag har , så det får vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kanske det var tur i oturen att It´s My Year var slut och inte kom med i beställningen trots att jag klickat hem den. Två sådana här lack känns kanske som ett för mycket.

      Radera
  9. Ivanka och Charla är två av mina favoriter, och dessutom relativt nya bekantskaper. Har faktiskt Ivanka precis nymålat på naglarna och det är såå fint! Kräver mycket iofs överlack, och det har en tendens att krympa om man använder Seche Vite. Om du gillar lila måste jag rekommendera Valerie från Zoya, det är nog topp 5 av alla mina lack!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)