Image Map

19 sep. 2012

American Apparel - Smoke Dazzle

Bråttom bråttom, måste köra till jobbet om fem minuter! Men först vill jag dela med mig av ett härligt lack från American Apparel, nämligen Smoke Dazzle. På flaskan står det metallic men jag vill säga att det inte är ett metallic-lack utan ett duokromt lack.



Vackert havsgrönt, mjuk lavendellila och stålgrått. Vackra färgskiftningar som man inte behöver jobba mycket för att få fram ordentligt.






Ganska tunn formula, yvig pensel och lite ostabil flaska men det täcker på två-tre lager. Jag har tre lager på bilderna men det gjorde i ärlighetens namn inte så stor skillnad mot när det bara var två.




Inköpsställe: American Apparel-butik på Götgatan, Stockholm
Kollektion: basutbudet?

/Lela

10 kommentarer:

  1. Riktigt läckert. Det här ska jag försöka komma ihåg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är absolut ett snyggt lack, faktum är att det har växt i mina ögon under det dygnet det suttit på naglarna.

      Radera
  2. Nu såg ju det här inte vidare metalliskt ut iofs, men rent teoretiskt kan det väl vara ett duokromt metallic-lack? ...Känner mig lite filosofisk såhär frampå eftermiddan ^^
    Den gröna tonen var snygg men den lila var lite för dammig för mig tror jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst finns det en metallkänsla i lacket men mer kanske pga av färgen än finishen. Men självklart kan man lite filosofiskt kalla det för duokromt metallic-lack;)

      Radera
  3. Jag gillar det!
    Får man fråga vad det kostade...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också:) Klart man får men jag är inte säker på att jag kan svara;) Jag har för mig att det kostade 89 kronor flaskan men sen var det paketpris om man köpte tre stycken. Men 89 spänn för 14-15 ml är inte så det svider allt för mycket tycker jag.

      Radera
  4. Åååh, det ser underbart ut! Det här ska jag skaffa! Fanns det fler duokroma i sortimentet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är värd att skaffa:) Vet faktiskt inte, det finns fyra till i metallicserien, möjligt att en eller två av dem har duokroma tendenser. Kikat på deras hemsida och hittar inget annat lack som så tydligt är kromatisk som Smoke Dazzle.

      Radera
  5. Det ser superfint ut! Jag skulle gärna vilja lyckas spana in AA:s lack live.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ett par skönheter hos AA, den saken är klar:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)