Image Map

30 sep. 2012

NailArt Sunday med tema

Nu är veckans omröstning slut och reultatet blev enhällig. Hela 82% röstade för att köra NailArt Sunday med tema. 

Så nu tänkte jag att istället för att köra en omröstning till med vilka typer av teman som hade varit kul så har vi en öppen diskussion . Så kom med ideér och förslag på vilka typer av teman ni skulle tycka vara roliga att ha med. 
Möjligheterna är oändliga, manikyrer med bara Depend-lack, rymdtema, jultema osv. Kom igen och agera idésprutor:)

/Lela 

11 kommentarer:

  1. Jag är med på nail art söndag idag!=) Hm, svårt med idéer..kanske halloween som närmar sig?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker som sagt att det vore roligt att köra tema på olika tekniker, tejp, watermarble, svampning, prickar, osv. Då kan man göra motivet så lätt eller svårt man känner för. Och kanske de som drar sig för att ge sig på en viss teknik får sig en extra push :)

    Andra ideer... olika årtionden (80-tals naglar vore kul, och 70-tal vore roligt om nån kunde få snyggt), resmål, konst, inspiration av film, musik eller mode. Matcha naglarna med kläderna eller sminket, en gradient på naglarna -> gradient av ögonskugga. Matcha husdjuret (har man inget kan man ta en dammråtta eller en krukväxt)

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Har man inget kan man ta en dammråtta eller krukväxt" hahaha! Jag dog, vad roligt!
      Jag hade nog antagligen matchat med ett gosedjur istället för en dammråtta dock ;)

      Radera
    2. Det går bra det med :)
      ...Jag kommer osökt att tänka på att om man råkar tappa bort ett gosedjur under sängen för länge så blir det en dammråtta av det till slut, en gigantisk en :p

      Radera
  3. Spännande! Jag är sugen på att köra en med manikyr med halvmånen nedtill på nagel i annan färg inom kort. Kanske kan man göra det? Men jag är ju lite mesigare än de flesta deltagarna brukar vara :)

    SvaraRadera
  4. Självklart tycker ju jag att det ska vara ett prickigt tema :)

    SvaraRadera
  5. Får man kopiera hela cactus förslag? + att jag bygger vidare.. Vore kul om det var 20-30tal, sen 40-50, sen 60-70 etc.. Håller också med om att det ska vara något som är så pass öppet att ingen blir avskräckt pga det är för svårt/tidskrävande, typ hellre "tavla" än "mona lisa" osv. Övrigt just the top of my mind; valfri blomma, EN färg(tillåttet att bara anv tex blå men i olika nyanser), konst (kategorier, tex en vecka surrealism, kubism, popkonst, seriestuk,), kanske vore ballt om du Lela väljer en bild och att det är DEN man ska inspireras av, helt fritt, tex ett konceptuellt plagg från en modevisning(!). Vore också kul med något svenskt tema (inte flaggan) typ som "norrland", "mellansverige" "sydsverige". Svenska djur (är ju mkt zebror och geopardmönster redan där ute). Kanske ett tyg med mönster på som man kan inspireras av? Oavsett vad så känns det jättekul och jag skulle lätt vara med. :D

    SvaraRadera
  6. Jag håller med alla föregående talare och slänger in ett rosa bandet-tema eftersom det är oktober from imorn. :)

    SvaraRadera
  7. Jag undrar hur man gör för att vara med? =) Är ni med på en speciell sida eller? har sett att det är många som skriver här är mitt bidrag till NailArt Sunday?!
    Kan någon vara snäll och förklaRa för mig som inte förstår bättre hahahah =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tess! NailArt Sunday är en grej som jag själv har dragit igång här på denna bloggen. Grundtanken är att varje söndag visa upp ett nailartinlägg, både som inspiration till andra och för att få visa upp sina alster.

      Det man behöver göra för att vara med är att publicera ett nailartbidrag på sin blogg vilken söndag man helst känner för. Den enda skrivna regeln som finns är att det ska vara mer än ett enkelt lack, allt där utöver är tillåtet.
      Den oskrivna regeln är väl att länka till LeLack - NailArt Sunday. Lämna en kommentar på mitt NailArt Sunday inlägg så lägger jag till dig i länklistan så snart jag kan.

      Hoppas att jag bringat lite klarhet i frågan och att du kommer vara med någon söndag framöver:)

      Radera
  8. Hejsan, ahh okej =) ja men det ska jag försöka fixa då juh =D
    Tack för svaret =)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)