Image Map

17 sep. 2012

China Glaze - White Cap

Gjorde det man inte ska göra, försöka få White Cap opakt på egen hand. Kan tala om att det går inte! Men inte gråta över spilld mjölk, jag gillade resultatet trots att det är mer än synlig VNL på bilderna.


Fem lager av detta svagt pärlemobaserade lack med massor av guldskimmer i. Så mycket att det nästan ser gyllene ut i vissa vinklar:)



Ska nog hålla detta som ett layeringlack. Tänker att det skulle vara mycket snyggt över svart eller safirblått, måste testas:)


Inköpsställe: Ge-Kås, Ullared
Kollektion: Anchors Away 2011

/Lela

12 kommentarer:

  1. Supersnyggt! Detta lacket är jag spekulant på, det verkar vara användbart till mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det, lite pinsamt att säga att bilderna är tagna i januari i år och jag har inte använt det sen dess;)

      Radera
  2. Väldigt tjusigt lack! Älskar gulskimret :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guldskimret lyfter verkligen hela lacket.

      Radera
  3. Det blev ju snyggt! Jag trodde det skulle bli "rökarfingrar" av det på egen hand för jag ser det som lite gul-tonat men det är ju inte det, det är ju guldfärgat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur eftersom mina fingrar är just rökarfingrar;)

      Radera
  4. Fint, men det låter ju onekligen jobbigt med fem lager. Jag skäms lite, min flaska står fortfarande otestad... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fem lager är några för mycket ja. Tror att framtiden för White Cap är som layeringlack.

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)