Image Map

17 apr. 2012

Hemlängtan?

Igår när jag kom för att hämta William på förskolan möttes jag av en slö liten kille som satt i vagnen medans de andra barnen sprang runt och lekte. Han hade fått feber:(
De hade upptäckt det efter att de ätit mellanmål vid två, jag hämtar ju honom vid tre om dagarna nu mera så de hade inte brytt sig om att ringa. Jag var ju ändå snart på väg. Så det var bara att ta feberpojken under armen, åka hem och förbereda sig på ett par dagars VAB. 


Väl hemma tyckte jag att det var en hiskelig fart på honom för att ha feber, han for runt som en liten vilde. Tog fram termometern och kollade, 36,4. Ingen feber här inte. Och inte kom den under kvällen heller. 


Undrar möjligen om han fick feber för att han kanske längtade hem?;)
Nu valde vi att stanna hemma idag ändå, utifall att det skulle komma något mer. Men imorgon blir det jobb igen. 


Idag åkte dessutom Tomas till en belysningsmässa i Frankfurt och blir borta till torsdagnatt. Håller tummarna för att det går bra på mässan med den nya produkten han har utvecklat. 
Så vi blir själv nästan hela veckan William och jag, det fixar vi:)


/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)