Image Map

30 mars 2013

Tips och Trix - Fästa rhinestones

Tänkte visa hur jag gör när jag sätter fast rhinestones på naglarna. Det finns säkert lika många sätt att fästa dem som det finns rhinestones men detta är mitt sätt som fungerar bra för mig. 



När jag gjort färdigt manikyren så som jag vill ha den så plockar jag fram de rhinestones jag vill ha, topplack, en plastbit att jobba på och en knappnål.  
Om lacket hunnit torka så stryk ett tunt lager topplack där du senare vill fästa rhinestonen. 



Droppa lite klarlack på plastbiten. 



Doppa spetsen på knappnålen i lackpölen.



Fånga upp en rhinestone ur burken. Lacket på knappnålen gör att du lätt kan plocka upp en och en och lyfta över den till nageln utan att den trillar av. 



Placera den där du vill ha den på nageln, tryck till lite med nålen så stenen sätter sig i lacket. Håll kvar nålen någon sekund innan du försiktigt lyfter bort nålen. 



Upprepa stegen om du vill ha fler stenar i din manikyr. När du är färdig, försegla med ett lager topplack så stenarna sitter kvar ordentligt.

/Lela

4 kommentarer:

  1. thanks for this tutorial on adding stones to my nails!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, nu kanske jag vågar ge mig på det här pilliga igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut att du vågar, sätta stenar är inget komplicerat alls:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)