Image Map

7 okt. 2013

NailArt Sunday - Skittlette

Alla kanske inte vet vad veckans tema innebär så jag tänkte göra ett förtydligande. Jag lärde mig själv bara för ett par veckor sedan men det kanske bara är jag som är sen. 

En skittlette innebär tre olika designs på naglarna. Lillfingret i glitter, stämpling (går bra med annan nailart, så som akryl eller lackmålning, för de som inte äger rätt utrustning) på ring och långfinger och krämlack på pekfinger och tumme. 

Uppdaterad information!
Efter att snälla Little Miss Nailpolish och My Nail Polish Online lämnat sina kommentarer så fick jag lära mig att det finns betydligt mer varianter än så här. Kolla in deras kommentarer och länkar bland kommentarerna. en lär sig nya saker varje dag. 



Så fick ni en gratis kik på mina nakennaglar, inte mycket för världen att se då de är både randiga och missfärgade. Hände något med mina bägge ringfingrar under sommaren, de förvandlades till russin. Har alltid haft kantiga/räfflade naglar men nu är det gropar i dem istället. Börjar efter envist oljande bli bättre men jag är inte i hamn ännu. Någon som har en idé om vad som kan vara orsaken?

/Lela

13 kommentarer:

  1. Älskar skittlettes! Bär en just nu och det har blivit en ny favorit nail art hos mig.

    SvaraRadera
  2. Spännande tema! Sitter och klurar på något att måla på ring och långfingernaglarna! :) Har inget sämpelsett, men beställde hem penslar nyss så ska testa dem! :D

    SvaraRadera
  3. Gropar i naglarna brukar bero på yttre påverkan, nån skada på nageln under/nära nagelbanden som sen växer fram som en grop. Exempelvis islag, eller att man petat för hårt med en pincett eller nagelbandsnerpetare. Jag har även fått regelbundna gropar när jag gått för hårt fram med nagelbandsremovern, vissa sorter löser upp lite av nageln närmast nagelbandet. Då har jag fått en liten grop/dike för varje vecka jag använt removern, blir som årsringarna på ett träd :p
    Men det låter ju onekligen lustigt att det bara är ringfingernaglarna som drabbats av skador... skumt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men precis, det brukar bero på en typ klämskadad eller liknande. Och vad jag minns (vilket jag borde gjort) så har jag inte lyckats klämma bägge mina ringfingrar vid samma tillfälle.
      Och någon nagelbandsremover eller liknande har jag inte heller använt mig av så vet i katten vad det beror på. Nu verkar jag vara på rätt väg och få bukt med det men det har tagit/tar tid.

      Radera
  4. Vad kul! En av mina bästa vänner gör skittlettes minst en gång i veckan och har gjort så i över ett år och hon har lärt mig massor!
    En skittlette behöver inte innehålla just glitter, stämpling och kräm. Det viktiga är att man har två olika accentnaglar och de kan vara i vilken stil som helst.
    För en "äkta" skittlette ska åtminstone två naglar vara exakt lika (de andra kan vara olika) ELLER så ska det vara två identiska par och en accentnagel. Lite knepigt, men man kan förklara det i siffror med: 11123 eller 11234 eller 11223.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se vilken nybörjare jag är, det fanns ju mängder av kombinationer att använda sig av:) Ska uppdatera inlägget och hänvisa till din och My Nail Polish Onlines kommentarer.

      Radera
  5. Så roligt att ha skitteletes som tema :)
    Här är en intervju/tutorial med Marta från ChitChat Nails (hon som "uppfann" skitteletes) angående skitteletes:
    http://sonailicious.com/skittlette-manicure-tutorial-chitchat-nails-for-sonailicious/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:)

      Det var just från ChitChat Nails jag hämtade upplägget på hur en skittle ska se ut men jag gjorde nog inte tillräckligt bra research för jag såg bara glitter/stämpling/stämpling/kräm/kräm upplägget.

      Radera
  6. Härligt tema! Ska bli kul att se allas tolkningar.

    SvaraRadera
  7. Åh, jag hoppas jag hinner fixa till den här söndagen, för det här har jag varit sugen på att göra rätt länge.

    SvaraRadera
  8. Åh det här ska bli kul! Det är en manikyr jag varit nyfiken på att testa.

    SvaraRadera
  9. Åh vad roligt! Jag blir sugen på att vara med men jag är ju så äckligt lat med avseende på nail art så vi får väl se om det blir nåt med det.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)