Image Map

29 dec. 2013

NailArt Sunday

Årets sista NailArt Sunday. Det borde kanske varit nyårstema idag egentligen men jag tänker mig att ni kommer att visa upp era nyårsnaglar ändå. 

Mina naglar för dagen är från min och sambons Londonresa. Jag ville ha något på naglarna som skulle hålla, som matchar det mesta och som jag inte skulle tröttna på. Inte en helt enkel kombination. Funderade en stund och bestämde mig för att köra på lite vattendekaler. Hittade ett passande motiv dessutom, vad sägs om lite engelska rosor?



Lite så där pittoreskt, gammaldags och som taget från mönstret på en engelsk tekopp. Manikyren höll hela resan och jag tröttnade inte på den heller. Fick till och med hänga kvar i två dagar efter att vi kom hem. 



Jag är inte så mycket för det romantiska, gulliga och lite putti-nuttiga annars men så här kan jag inte annat än att älska det. Blev jäkligt nöjd med denna manikyr och känner nu lite sorg över att dekalerna nu är förbrukade. Kommer aldrig kunna bära denna manikyr igen.

/Lela




21 kommentarer:

  1. Den är underbar.
    Är med, med en mycket o-nyårig och banal mankyr idag, som kontrast till din mycket vackra:)

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastiskt manikyr, den påminner om de gamla England under romantiken. Verkligen snyggt! Jag är med idag med två nyårsmanikyrer.

    SvaraRadera
  3. Riktigt sött! Tänker Laura Ashley eller Cat Kidston :)

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker manikyr! Jag är minsann med igen, med lite mer jullack.

    SvaraRadera
  5. Åååååååh så ljuvligt! ♥ Jag är absolut galen i rosor och i synnerhet i det engelska stuket. Trodde först det var ett servettdecoupage.

    Själv valde jag att via mina julngalar i dag och jo, du har nog rätt, nyårsnaglarna visar vi nog ändå. LOL Dessutom är det ju lite tidigt att måla dom än (om man inte vill göra flera varianter på temat förstås)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Motivet hade mycket väl kunnat komma från ett servettdecoupage, helt rätt image för det.

      Radera
  6. Såååå fint :) Jag har tänkt försöka mig på egna rosor men dekaler är ju mycket smidigare!

    Jag är också med idag, helt befriat från jul och nyår, men vad gör väl det. Gott nytt år, ser fram emot vad du har för teman att erbjuda nästa år!

    SvaraRadera
  7. Jättefint!
    Men så lät det så sorgligt att du inte ska kunna ha manikyren igen... Inte exakt samma men kanske close enough :) http://www.ebay.com/itm/Nail-Decals-Full-WRAPS-Floral-Flower-Vintage-Print-Water-Transfer-Stickers-/200965277763?pt=Nail_Polish&var=&hash=item2eca76c843

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är absolut nära nog, tack så mycket för länken:)

      Radera
  8. Så fint!! Måste testa dekaler någon gång!!

    SvaraRadera
  9. Jättefin manikyr. Dekalerna var så söta och du har valt en perfekt färg som grund.
    Jag är med idag med lite orange lackat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror knappt du ser grundfärgen jag lackat med på bilderna. Det är helnageldekaler så den ljusgrå färgen som syns är dekalen det också. Längst ut i kanterna går det att se "mitt" lack som var betydligt mörkare än dekalens gråa.

      Radera
  10. Vilka underbara dekaler!! Det blev väldigt tjusigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ante mig nästan att du skulle gilla dem;)

      Radera
  11. Gud så fint! Älskar sånt här. Minns du var du köpte dekalerna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. eBay, är det svar nog?;) Nej det är längesedan jag köpte dem så jag minns inte från vem. Men någon säljare från Hong Kong och så var det ett multipack med mängder av olika dekaler för nästan inga pengar alls.

      Radera
  12. Jag är inte heller mycket för söta manikyrer, men den här gillade jag verkligen! Den dämpade färgen i lacket gjorde att det inte blev för snuttigt utan snarare lite klassiskt gammaldags elegant. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte lacket ni ser utan dekalen;) Det är helnageldekaler, "mitt" lack syns bara absolut längst ut i kanterna och är betydligt mörkare grå än dekalerna.

      Radera
  13. Väldigt sött och såklart passande för en Londonresa:)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)