Image Map

19 nov. 2014

Colorama - Chic Chartreuse

Såg bilder på detta runt om på bloggar i våras och jag blev väldigt nyfiken. Dels för att jag tyckte färgen var intressant och dels för att jag ville se om det kunde vara så att det äntligen hade gjorts ett lack som detta med bra formula. 



Urtvättade neoner skulle denna kollektionen bestå av och det stämmer i Chic Chartreuses fall. Som ett par gamla stentvättade och urtvättade jeans ungefär. 
inte helt enkel formula, tre lager lite strimmigt. 



Till min besvikelse så var det inte en formula som överraskade utan precis som jag någonstans innerst inne trodde. Svår att jobba med, blir strimmigt och flammigt på nageln och trots tre lager är det fortfarande inte helt jämnt. 
Synd för hade formulan varit bättre hade det varit ett bra och kul lack. Nu blir det mest bara bla-hä...



Inköpsställe: MAXI
Kollektion: Bleached Neon 2014

/Lela

6 kommentarer:

  1. Dålig formula förstör verkligen upplevelsen av ett lack. :( Färgen är ju härlig annars.

    SvaraRadera
  2. Fin färg, trist på formulan :)

    SvaraRadera
  3. Trevlig färg, men den jobbiga formulan gör det ju mindre attraktivt.

    SvaraRadera
  4. Synd på formulan, färgen är riktigt fin!

    SvaraRadera
  5. Färgen är snygg, kollade på dom i somras men blev aldrig att jag köpte något av dom

    SvaraRadera
  6. Ok, men inte så mycket mer än så faktiskt.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)