Image Map

14 dec. 2014

NailArt Sunday

Våga trotsa julmanikyrer. Skulle lätt kunna vara det mantrat jag lever efter just nu, våga vägra julmanikyrer. Faktum är att det inte är helt sant, har en avskavd julmainkyr på naglarna just nu men den glömde jag bort att fota när den var ny. Men så är det faktiskt den enda jag tillverkat i år än så länge. Denna hösten och vintern har varit en av de mest intensiva på mycket länge, det får vara mitt försvar.



Istället visar jag en skittlette från tidigt i höstas i guld och olika lila nyanser. Nu när jag tittar på den så skulle den inte vara helt främmande att bära vid nyår. Så den kanske är lite rätt i tiden, till och med lite före sin tid kanske. 



I botten är det Essie - Merlino Cool på både tumme, pek- lång- och lillfinger. Pek- och långfinger är stämplat med ett guldlack från Barry M och platta från Bundle Monster. Tummen och lillfingret är flätat med Essie - Merlino Cool, Barry M - metallic gold och KIKO - 331 Violet. Ringfingret har fått sig ett par lager av OPI - Goldeneye

Har ni också brist på både tid och julstämning? Vågar ni vägra julmanikyrer eller går ni all-in och kör på både tomtar, renar och granar? Oavsett vilket är ni varmt välkomna att dela med er!

/Lela



10 kommentarer:

  1. Hoppas min kommentar inte kommer flera ggr nu, fick göra om.
    En helt underbar manikyr du visar idag, vet hur svårt det är att fläta, att få det jämnt och fint.
    Inga renar eller tomtar hos mej heller, kör mer på ditt guldtema.

    SvaraRadera
  2. Supersnygg manikyr! Metallic gold ser fantastiskt fint ut!

    Jag vägrar inte julmanikyrer, är så himla julsugen just nu :)

    SvaraRadera
  3. Så läckert med lila och guld! Sådär jättejuligt blir det inte på naglarna, men kanske lite mer rött än annars.

    SvaraRadera
  4. Jättesnygga naglar!!
    Gillar också mycket att temat är planerat för flera veckor framåt:)

    SvaraRadera
  5. Härlig manikyr! Jag brukar också ha svårt att hinna med i "rätt" årstid men lyckas nog fixa till ett par juliga manikyrer iaf.

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Min ser ganska julig ut även om det inte var grundtanken :)

    SvaraRadera
  7. Jag börjar komma in julstämning så sakteliga faktiskt. Och kör julnaglar för fullt :) din manikyr var jättefin, perfekt fläta!

    SvaraRadera
  8. åå va fint! färgerna går så fint ihop. gillar nagellängden med ;)

    SvaraRadera
  9. Kanon snyggt!!! Inga julmanikyrer här heller, blir väl kanske nåt vanligt rött på julafton

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)