Image Map

9 sep. 2008

?


Klockan är strax 14 och jag väntar på att kunna åka till jobbet. Börjar inte förrän 15 och slutar redan 18. Ibland blir tider på halvtid väldigt fjantiga. Hela dagen blir märklig när man jobbar såna tider... Får inte för mig att göra något innan jobbet börjar.

vet inte riktigt vad jag ska tro eller tänka, känns lite hopplöst just nu. Måste alla fråga hela tiden hur det går och om det händer nåt? Vet att folk gör det för att de bryr sig men det känns inte bättre av så många vet om det. Men jag har bara mig själv att skylla, svårt att hålla käften när det skulle behövas ibland. Alla behöver faktiskt inte veta. Det är klart som fanken att jag hoppas och inget annat hellre vill men jag kan inte tvinga folk det går faktiskt inte.... Hur gärna man än skulle vilja emellanåt. Intalar mig själv att det finns goda anledningar till att jag inte hör något men egentligen så försvinner en liten bit hopp för varje dag som går utan att det kommer något besked. Usch och fy... Ovisshet är jobbigt och påfrestande.

Var på MIO igår tillsammans med Lovisa, vilken butik de har byggt!! Den är kanonfin. De har mycket snyggt oxå, tyvär är deras varor lite väl dyra för min smak. Tycker inte att det är motiverande att ta 700-800:- för ett påslakanset. Visst jätte snyggt och så men nej..det är alldeles för mycket pengar. Blev lite besviken dock, har alltid tyckt att de har haft fint porslin när de legat ute i Listerby men det sågs inte till nu. Fanns nog fortfarande men vi missade det troligen. På jakt efter nya stora themuggar nämligen. Börjar bli fula och slitna de vi har, används ganska flitigt;)

Jaha, undrar vad jobbet bjuder på idag. Har egentligen an massa rapporter som jag ligger efter med. Det är en av nackdelarna att vara halvtidsjukskriven, man hinner inte det man ska hinna. De timmarna jag är på jobbet behövs jag mestadels ute i butiken och det finns inte tid att försvinna in på kontoret där jag har massa jobb att göra. Har ytterligare en ny chef nu, började igår. Se hur det funkar. Hon är jätte trevlig, jobbat för henne innan men det är många år sedan och hon är van vid en mindre butik än vad vi är. Men det ska säkert gå vägen, som sagt hon är både duktigt och trevlig.

Vädret är skumt, ena stunden regnar det och andra stunden så lyser solen. Svårt för att bestämma sig, är ju å andra sidan snart höst så det kanske är som det ska;)

/Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)