Image Map

10 sep. 2008

Hushållssysslor


Känns som om man inte gör annat hemma än att sitta i soffan med datron i knät men det gör jag faktiskt. Men städar man kontunerligt så blir det inte så mycket att ta hand om, framförallt när man bara är två stycken. Det mesta sköter sig liksom självt då;)
Morgonen har ägnats åt att plocka in disken, vikt in tvätten, slängt in ännu mer tvätt, bäddat sängen och gjort iordning mig själv. Så då hamnar jag här nu när det är klart.

Kvällen igår var mysig, 500 ml glass senare och jag var ganska däst i soffan;) Bidde liksom på något konstigt vis fullt i magen, fattar inte det?! Tittade på premiären av "Vem kan slå Filip och Fredrik". Ganska kul programm, trist bara att det är mer eller mindre en följetång. Går 3 eller 4 dagar i veckan... Får väl se hur mycket man kommer att titta. De är inte riktigt kloka i huvudet någon av dem men de är underhållande att titta på.

Gick inte att sova igår kväll, helt omöjligt. Tomas var så trött så han nästan somnade i soffan när klockan började närma sig halv elva. Följde med honom in i sängen och gav det en chans men det var bara att ge upp. Gick inte. Halv 3 tror jag klockan hann bli innan mina ögon började ge upp. Är så förbannat tråkigt att vara sömnlös emellanåt. Men jag är sådan, kan inte hjälpas. Kommer in i perioder när det är skvatt galet att ens bara försöka... I det avseendet kasnke det är tur att man inte jobbar mer än halvtid. Annars skulle jag varit på jobbet kl. 8 imorse och jobbat till 19.15. Funkar men det är på gränsen.

Desssa timmarna innan man ska åka till jobbet och är färdig med allt annat är SÅ tråkiga.... Tomas skickade innan och frågade om han skulle ha middagen färdig och brasan igång till mig när jag kommer vid halv åtta ikväll. Ja tack, det lät helt underbart skönt=) Ska erkänna att jag är riktigt bortskämd med att han nästan alltid har middagen färdig åt mig när jag jobbar sent. Guld värt!!

/Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)