Image Map

24 dec. 2008

Julafton:)


nu har klockan slagit över tolv och det är julafton. Denna underbara dag... Kan inet hjälpa det men jag är barnsligt förtjust i just julafton. Finns det något bättre än att sitta vid granen och få paket utdelade till dig som bara är till dig och ingen annan? Jag tycker det är fantastiskt roligt, barnsligt? Ja möjligt men det hjälps inte.

Vi har suttit framför tvn nu på kvällen och följt uppesittarkvällen med bingolotto. En ganska mysig tradition, den har inte funnits så många men dock. Jag var nära att vinna en ny bil, 50 000kr, en resa till utlandet men som sagt bara nära. Saknades hela tiden en siffra. Tomas fick bingo fast på fel håll så det hjälpte inte heller mycket. Men vi hade kul, Tomas tävlade mot mig i vem som var närmst. Tror jag vann;)

Funderar nu på o slänga oss i soffan i biorummet för att titta på Grinchen. Är inte riktig jul utan att ha sett den filmen, missade den tidigare i veckan. Söndags tror jag det var...slog på tvn när det var 20 minuter kvar. Hmpf..

Nästan all mat är färdig. Revben och köttbullar i frysen, får inte glömma plocka fram dem så de hinner tina. julskinkan står i kylen. Imorgon vankas det potatisgratäng, janssons och lite annat smått och gott. Mamma och resten kommer mitt på dagen någon gång. Får se hur det blir att fira jul hemma för första gången. Ja just det, Tomas har bakat tårta ikväll oxå. Står i kylen och väntar in morgondagen. Mor min fyller ju år på julafton och det tyckte vi var värt att fira med en tårta;) Så en lite annorlunda princesstårta blir det, randig, fantasifull men mycket fin. Han är duktig på att göra tårta min karl=)!!

/Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)