Image Map

13 juli 2011

Naglar


Det är inte bara utomhus som det har målats. Lite mer konstnärligt och uppfinnigsrikt målande har skett inomhus på kvällarna. Gör om gör snyggt är ledordet denna gång, tror jag tagit bort och målat om ca 4 gånger innan jag blev någotsånär nöjd denna gång. 

  
Topplacket bubblar sig vilket syns på bilderna och jag vet inte riktigt varför. Om jag målar på alldeles för tjockt för att skydda stenarna eller om det inte hunnit torka ordentligt mellan lagrena? Aja, på lite håll syns det inte men det är tråkigt.
Tomas tyckte det var bland de snyggare naglarna jag gjort, jag är inte lika nöjd. Svårt att få stripsen jämna och snygga men lite häftiga tyckte jag nog också att de blev.

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)