Image Map

17 juli 2011

Premiär


Premiärdags här hemma idag för att få äta middag helt själv. Inte jag och Tomas då, vi har vid detta laget lärt oss äta utan att bli matade utan William.
Håller på att succesivt gå över från burkmat som vi hitintills nästan uteslutande gett honom till hemmalagad vanlig mat. Dvs att han ska kunna äta det vi äter till middag. Än så länge har det gått bra, han älskar ju mat den lilla killen så han gapar så stort och fint nästan oavsett vad som kommer på skeden. 
Och idag lämpade sig lunchen till att få äta själv, korv med bröd. Hade ställt in mig på ett matkrig utan dess like och dukade därför upp ute på altanen. Fel, fel, fel, fel! Han åt som en liten ängel=) Bara satt där och snällt stoppade i sig det som låg på tallriken, ingenting utanför och inget kladd. 










Och som han åt sedan, som en hel häst. Två grillade korvar och ett korvbröd satte han i sig, som sagt, aptiten är det minnsan inget fel på. Någonstans här började jag bli lite rädd, kan man övergöda barn i denna åldern? Hans mage säger ju aldrig stopp, hur vet man då hur mycket som är lagom?
Någon sa att det är vi vuxna som bestämmer vad och barnen hur mycket. Det klamrar jag mig fast i och tänker leva efter.

I dagarna två har det varit färgningskalas här hemma för min del. Igår var det ögonfransarna och ögonbrynen och idag håret och naglarna. Inget av det blev väl riktigt som jag hade planerat, ögonfransarna syns för lite, ögonbrynen för mycket, (igår såg det ut som jag tejpat två svarta eltejpsbitar ovanför ögonen) håret blev för mörkt och naglarna är för korta för att min tänkta design ska göra sig bra. Kan inte påverka något av det så varför inte löpa linan fullt ut och fortsätta iallafall?

/Lela      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)