Image Map

9 juli 2011

Tossia


Hade lite ångest innan idag, jag ville ner till tossia men jag ville inte åka själv. lite barnslig på det viset, tycker inte om att vara iväg alldeles ensam utan vill heslt ha sällskap med mig. William har ju fortfarande vattkoppor och därför tvungen att stanna hemma med någon av oss. Efter att ha våndats ett par timmar om hur jag skulle göra och när jag skulle åka kom jag på den briljanta ideén att min mamma kanske ville ha honom ett par timmar så kunde både Tomas och jag åka ner. 
Ett telefonsamtal senare så var det bestämt, mamma kom upp och passade honom och vi fick ta med oss systeryster i utbyte. 

Så här i efterhand var det ett ganska skönt beslut, slippa trängas där på trånga gator med barnvagn. Nu kunde vi i lugn och ro strosa omkring och bara njuta av den underbara sommarkvällen. 5 kilo noguat köpte jag med mig hem så nu borde jag klara mig några veckor framöver;)

Killen hade haft det bra tillsammans med mormor, inte ett knyst eller uns av ledsamhet. Känns skönt att veta att det går så bra att lämna honom tillsammans med någon annan, inte behöva gå omkring med dåligt samvete en hel kväll. Han är trygg i sitt hem med sina saker oavsett om mamma, pappa eller någon annan är här med honom. 

Sitter nu mest i soffan och väntar på att min far ska ringa och beställa sin taxi, mig. De är på fest ikväll och frågade snällt om jag hade något vettigare för mig än att vänta in deras samtal, tydligen hadejag inte det eftersom jag svarade ja;)
Fast med det ösregnet som är ute nu är det vippen att jag ångrar mig, inge kul att ligga ute på vägarna och köra då. Men men, det finns ju vindrutetorkare;)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)