Image Map

22 okt. 2010

Tyckte jag var roligt=)


Igår när Lovisa, jag och William kom hem hit från besöket hos frisören så går jag till brevlådan för att hämta dagens skörd. Bland all reklam ligger det ett handadresserat brev till mig från landstinget. 
-Kolla vad skumt, säger jag till Lovisa.
-Den som har skrivit detta har precis samma handstil som mig!
För det var skrämmande likt min, Lovisa höll med. 
Undrar vad det är för brev, sällan man får brev från landstinget som är handadresserat... Hmmm.

Går in och öppnar brevet och får se att mitt personnummer står på insidan av kuvertet, börjar bli lite misstänksam för även det är väldigt likt min handstil...

Plockar upp brevet och läser, det är en inbjudan till återträff från föräldragruppen på MVC (Vi träffas ju regelbundet men detta är en träff med den barnmorskan som ledde utbildningen oxå).
Inser då varför handstilen är så väldigt lik min egen, det är ju jag som skrivit adressen!! Bland de sista träffarna så fick vi varsitt kuvert där vi skulle skriva vår adress så barnmorskan senare bara kunde lägga ner inbjudan och skicka iväg till oss allihop. 
Det finns alltså ingen mystisk dubbelgångare där ute med en kopia på min handstil, känns betryggande;)
Vi fick oss ett gott skratt iaf när sanningen uppdagades och mitt minne hann ikapp mig;)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)