Image Map

27 dec. 2010

Resume


Så var denna julhelgen över för i år. Gick precis lika fort som förra året och jag hann inte riktigt med att mysa så mycket som jag ville... 
Har varit en trevlig jul om än lite hektisk. julafton firades hemma hos oss, väldigt traditionellt med julbord, Kalle Anka, gran och paket. Gästerna vände hemåt vid 8-tiden på kvällen och vi sjönk ner o soffan. Mätta, glada och belåtna.

Juldagen blev det först ett besök hemma hos min pappa för att sedan åka vidare hem till mamma på kalas. Hennes sambo fyllde år. Där blev det exotisk planka och tårta, skönt att slippa julmaten! Vid 10-tiden på kvällen satte vi oss i bilen för att åka hem.

Annandagen kom Lovisa hit och så snällt hjälte oss med att äta upp den kvarvarande maten och godiset. Vi misslyckades med uppdraget av att äta upp allt men en del försvann iaf. Därefter blev det filmkväll i soffan tillsammans med en glad och nöjd William, nästan hela kvällen.

Det händer så otroligt mycket med honom för var dag som går, den gamla klyschan "tiden går så fort när dem är små" är verkligen sann!!! Ska inte tjata om allt han har lärt sig bara på den senaste veckan men han är ingen liten kille längre... Vet inte riktigt om jag är tillfreds med denna utvecklingen!!

Nyår ja.... Så var det det här med nyår. Usch, vi kan verkligen inte bestämma oss för hur vi ska göra. Normalt sett åker vi upp till Tomas familj i Varberg över nyår men vet inte riktigt om det blir så i år. Inte för att vi inte vill utan för att vi inte litar på vädret... Det är en sak att åka på en dagsutflykt ett par mil hemmakring och köra närmre 40 mil med all den snön som är ute på vägarna nu. Vi står i valet och kvalet och vet varken ut eller in. Måste ta oss en funderare nu ikväll och se om vi kan komma fram till ett beslut...

Nu hör jag att mina pojkar har hoppat i badet så nu har jag inte tid att sitta här längre utan ska göra dem sällskap!=)
Måste bara dela med mig av min fina julklapp jag fick av Tomas. i love it!!!

   

Den är SÅ snygg=) Så nu önskar jag mig bara en vit oxå i födelsedagspresent;)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)