Image Map

7 dec. 2010

Sonen sover...


sonen sover i sin fina säng. (melodin till björnen sover).
Och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig för... Har redan avverkat tvätten som skulle vikas och strykas, dammsugat, diskat, plockat iordning och fryst in Williams mat i smakportioner. Så nu har jag inget att göra... 

Tänk vilken skillnad det är att ha en 2-månaders bebis gentemot en 4-månaders! Förr satt jag i soffan mest hela dagarna och ammade kändes det som. Nu kan han nöjt och glatt följa med mig när jag stökar och bökar här hemma. Liggandes i gymet eller sittandes i sittern. Hinner ju faktsikt med att göra saker här hemma nu utan att göra dem i hundranittio, ganska galet egentligen. Till Tomas stora förtret kan jag väl tillägga, han påpekar ganska ofta att det inte finns något kvar för honom att göra när han kommer hem från jobbet förutom att fixa middag. Det är lixom hans uppgift i detta hushåll;)
Men så länge det funkar är det så jag vill ha det. Vill ju att Tomas ska få så mycket kvalitetstid med William som möjligt efter jobbet. Även om jag gör en himla massa saker här hemma på dagarna så har jag hur mycket tid som helst att busa och leka med honom, det är ju William själv som bestämmer om det blir något gjort här hemma. Är han på humör av att sitta och mysa en hel dag så är det helt enkelt så dagen ser ut, är han glad och nöjd av att leka själv då passat jag på.
Håller med alla föräldrar när de säger att barnen växer så fort!! Tänk att för bara några veckor sedan så kunde han inte le, ta leksaker, klara sig utan mat i mer än en timme, skratta, vända sig från både mage och rygg eller njuta av att man sjunger och busar med honom. Idag kan han allt det där och nya framsteg görs med stormfart.
Galet, helt jävla galet!!!

/Lela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)