Image Map

31 dec. 2010

Vad är det för en dag?


Idag är det då nyårsafton. Sista dagen på detta året och det känns inte så vidare speciellt alls faktiskt. Har alltid tyckt om nyår och det gör jag fortfarande men det är inte samma magi i luften längre.
För oss har dagen idag en helt annan betydelse än just det ovannämnda. Idag är William hela 5 månader gammal!! Och jag tycker det är väldigt trevligt att alla firar just hans dag med fest, dunder och raketer;) Tänk att han är så omtyckt!

Just nu ligger bägge mina pojkar och sover inne i vår säng. Laddar upp inför kvällen som ska firas hemma hos min mamma. 
Planeringen var ju som jag nämnt tidigare att åka till Varberg men vi bestämde oss i sista stund att faktiskt stanna hemma. Ser vägarna och vädret lite bättre ut så blir det en tripp över trettonhelgen istället. Skulle så inte vara fallet så får vi helt enkelt se när vi styr mot västkusten. 

Snart börjar vardagen igen, alla helger är över och Tomas ska återgå till jobb. Hur katten ska det gå? Har varit så skönt att ha honom hemma dessa veckorna, umgåtts, myst, stressat och trivts med att vi är två som hela tiden kan hjälpas åt med vårt lilla spöke. Nu blir det som att börja om från början igen, rutinerna har ruckats en del och det kommer att bli mitt jobb att återställa dem.
Spännande med ett stänk av lite nervositet är vad jag känner inför detta. Finns ju inte längre någon att lämna över ansvaret på en stund mitt på dagen om man känner att man skulle behöva men det ska nog gå fin-fint det oxå. Har en känsla av det kommer att ordna sig på automatik.

Nyårslöfte är ju någon som tydligen ska avlägga en dag som denna...
Kan inte påstå att jag känner så starkt för något så jag måste lova det högt och heligt inför andra. Visst, skulle vilja bli av med ett par kilo till men det får bli när det blir, har ingen ångest.
Vårt gemensamma löfte kom vi fram till häromkvällen är något så vuxet och tråkigt som att ta tag i alla våra fasta kostnader och kolla över dem. Har vi verkligen de billigaste/bästa abonnemangen när det gäller el, bredband, mobil, larm osv. Ligger våra försäkringar rätt eller finns det pengar att spara?
Marknaden ändrar ju sig med raketfart och man behöver kolla över villkoren med jämna mellanrum för att hela tiden ligga på rimliga nivåer.
Tycker det är ett bra nyårslöfte, det gynnar ju oss själva och det är väl det som ett nyårslöfte ska göra?
Andra saker som kanske inte kan räknas som ett nyårslöfte men väl värda att påminna sig själv om är att: vara snälla mot varandra, hjälpa och stötta varandra. Göra det bästa och mesta vi kan för att William ska växa upp så bra det bara går.
Fortsätta värna om allt det som är bra och jobba bort det som är dåligt.

Även om jag nu inte känner lika starkt nyår i år som jag tidigare gjort och det inte ska firas på nåt vidare vis så är det ju alltid kul att få göra sig iordning ordentligt. Temat för mig själv ikväll är grönt (någon som blir förvånad?)=)
Gröna naglar, grön klocka och gröna STORA öronhängen. Med andra ord, Angelica i ett nötskal=)

                       

Gott nytt år allihop!!
Och glöm inte, det blir inte automatiskt bättre bara för att det aktuella året snart slutar på 11 istället för 10. Vi måste jobba för att få det bättre, det är alltså våra handlingar som styr vårt liv, inte vilket år det är!

/Lela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)