Image Map

9 juni 2011

En förmiddag hemma

William vaknade vid 6-tiden imorse och ville inte somna om, efter ett tappert försök att söva honom i vår säng gav vi upp. Det var dags för Tomas att kliva upp och jag insåg att det inte skulle bli mer sova just nu. Efter att Tomas kört iväg så somnade William och jag på soffan en stund, lite gladare bägge två när vi vaknade och det var dags för frukost. 

Sen har det varit full rulle hela förmiddagen, så mycket energi att han inte ville sova sin förmiddagslur. Han fick helt enkelt hjälpa mamma att storstäda istället;)

   Leker hund, hämtar skor i hallen för att krypa runt med dem i munnen.

   När man inte får som man vill kastar man sig numera bakåt, handlöst, och gråter en skvätt. Biter inte på mamma som låter honom ligga där,
då går det över fort och han är strax på benen igen.

   Chickenrace. Gå-vagn vs. kulbana

   Kasta ut klossar kan man roa sig med länge!!

   Halv två gav han upp och somnade snällt i sin säng. Då hade han 
varit uppe och röjt sen halv nio. 

Var egentligen tänkt att jag skulle åkt till öppna förskolan idag men eftersom han inte ville sova som vanligt struntade vi i det. Det är mellan 13-15.30 vilket jag nu hoppas är tiden han kommer att sova. Men vad är väl en dag på öppna förskolan när man kan ha hur kul som helst hemma?

Igårkväll åkte jag in till stan med Lovisa för att avnjuta en stor glass på Glassiären. (strut med 3 smaker, marängswiss, brownie och gräddnöt. MUMS!)
Tomas och William passade på att vara ute tillsammans på gräsmattan. Döma av de underbara korten Tomas tog verkade de haft en riktigt mysig kväll ute=)

   Pappa! Jag har hittat nåt, hjälp mig att ta loss det!!
Släpp!!

   Koja av rabarberblad. 
Är det William som är liten eller bladen som är stora?

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)