Image Map

19 nov. 2012

Veckans tema

Och så var det dags att presentera veckans tema till NailArt Sunday. Spännade på vad det kan bli?

Veckans tema: Fåglar

Sedan skulle jag vilja ta tillfället i akt och komma lite riktlinjer för det här med deltagandet kring NailArt Sunday. Är inte helt bekväm med det egentligen så jag anser att detta ska vara ett återkommande happening varje söndag som ska var lättsamt och kul. 
De enda reglerna som finns är att det ska vara mer än två lack eller något form av mönster på naglarna. Och att det ska publiceras på söndagar, det är jättekul med nailarts vilken dag i veckan som men för att kvalificera sig till NailArt Sunday är det söndagar som gäller. Inga konstigheter där va?

Men sedan har jag ett litet tillägg som egentligen inte är en regel utan mer ett önskemål. Och det är mer av rent praktiska skäl för att det ska vara lättare att hitta era bidrag. Det är att ni märker era bidrag med just NailArt Sunday. 
Jag är inte ute efter att få massa länkningar här (även om det givetvis uppskattas) utan för att jag ska veta om det är ett bidrag till just detta eller inte. Det kanske inte är alla som vill vara med på NailArt Sunday men ändå visar nailarts på just en söndag. 
Det är alltså inga länkningar eller referat till LeLack i bloggtexten jag pratar om utan att de på ett eller annat sätt är markerade med NailArt Sunday. 

Hur känner ni inför detta? Känns det okej eller kommer jag och pekar med hela handen här?

/Lela

21 kommentarer:

  1. Jisses vilket tema :-) Hur ska jag lösa de?? Tur det bara är måndag så det finns några dagar att fundera på :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela veckan har du på dig, detta fixar du:)

      Radera
  2. Jag trodde de flesta som var med på NailArt Sunday redan märkte inlägget med det. Tycker inte det är några konstigheter alls. :)
    Jag var ju med första gången igår och nu vill jag vara med igen på söndag. Så himla roligt.

    SvaraRadera
  3. Å det var ett trevligt tema! Dyker redan upp idéer i huvudet... Inga mer fjädrar dock, det var första och sista gången >.<
    Jag tycker det var väldigt små och enkla krav du ställer :) Jag ser det som självklart att skriva Nailart Söndag i texten så att läsarna vet vad det är jag sysslar med, så det kravet är enkelt fixat :) Om jag var du hade jag dessutom ställt kravet att folk lämnade en kommentar här också så du slapp springa runt och leta efter inläggen själv, det är heller inte för mycket begärt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, tänkte faktiskt lite på dig och dina fjädrar när jag valde tema. Misstänkte att det inte skulle komma fler fjädrar från ditt håll;)

      De allra flesta lämnar en kommentar, de "trogna" deltagarna är inget svårt att hitta. Värre med nykommlingarna om de inte lämnar något spår efter sig. Men ni brukar allihopa vara duktiga på att lämna en kommentar:)

      Radera
  4. Jag håller med Cactus helt och fullt här - både om att kraven absolut inte är orimliga på något sätt, dels om att folk borde både länka hit och lämna kommentarer här så du slipper leta och dels om att temat är intressant. Dock har jag inte så mycket idéer än.

    Firar morfars födelsedag på lördag-söndag dessutom, så nailarten får nog göras innan dess, men inlägget publiceras på söndag - det är väl okej?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken dag du gör och fotar din nailart lägger jag ingen som helst värdering i, huvudsaken är att den publiceras på söndagen. Tidsinställt eller inte tidsinställt.

      Skönt att ni känner som ni gör och inte att jag förvandlats till någon form av diktator.

      Radera
  5. Självklart ska inläggen heta Nail Art Sunday, det är en självklarhet även för mig!
    Men FÅGLAR?! Omg, nu blir det till att gnugga geniknölarna... *ser för mitt inre hur jag håller upp en talgboll istället för ett av lacken jag lackat med*

    SvaraRadera
  6. Ohh... Vet redan vad jag ska göra :-)

    SvaraRadera
  7. Kul tema!
    Jag håller med Cactus! De som är med kan väl lämna en kommentar hos dig så du slipper att leta runt...?
    Jag skriver NailArt Sunday i texten - nemas problemas :)

    SvaraRadera
  8. Både reglerna och önskemål är lätt att följa och inte alls för mkt begärt. Bra med lite direktiv så alla vet vad som gäller. Spännande tema. Ska bli kul att se vad alla hittar på. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att ni tar det så positivt! Ja det ska bli mycket spännande att se vilka tankar alla har.

      Radera
  9. Tycker du gör helt rätt i att ha lite krav, detta var intes stora och allt för att underlätta för dig som fixar detta på din fritid =D Hädan efter blir min rubrik det enkelt och klart =)

    MEN, vad är det för tema du hittat på xD Hur svårt som helst hahahaha, så det ska bli spännande för mig själv vad det är jag kommer att visa upp på söndag =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att sätta det i rubriken är det absolut mest optimala för min del, då kan jag snabbt och lätt göra bedömningen där i soffan på söndagkvällen:)

      Vad roliga ni är, pojkvän/partner var det ingen som reagerade nämnvärt på men fåglar då blir alla lite rädda:)

      Radera
    2. Joo, pojkväns-temat var ju grymt mycket svårare än fåglar! Hur svårt kan det vara att måla ett sånt där "utdraget m" på en blå bakgrund i värsta fall ^^ Jag tycker det ska bli kul att se vad alla kommer på! :)

      Radera
    3. hhaha nej jag tyckte det var enkelt =P
      Men nu har jag nog hittad vad jag ska göra, ska bara lösa det xD

      Radera
  10. Hmmm...fåglar... Ska se vad jag kan hitta på. Den här veckan är dock ganska uppbokad, så jag får se om jag hinner med någon nail art.

    Fullkomligt rimliga regler för den delen, klart du ska slippa finkamma alla bloggar för eventuella bidrag! Jag brukar dessutom vara så sen med att publicera, så då gissar jag att det är en bra ide att höra av mig.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)