Image Map

23 nov. 2012

Color Club - Angels Kiss

Det enda lacket som fanns kvar hos Transdesign när jag la in min senaste beställning var just Angels Kiss. Var supertaggad på deras holografiska kollektion när det började pratas om att den skulle släppas. När pressbilder och swatches började dyka upp blev jag lite besviken dock för färgerna var inte så lockande. Men är det holografiskt så är det, klart att jag var tvungen att testa någon flaska. Och ingen dag passar ju bättre än SKimmerskuggans holofredag!



Angels Kiss är den blå/gröna i kollektionen, mesblåa. Regnbågarna däremot är så intensiva och färgsprakande så det är lätt att glömma bort det där mesblåa. 
Riktigt bra formula, två lager täcker utmärkt utan några som helst tendenser till kala fläckar. 




Så om man bortser från färgen och bara tittar på den holgorafiska effekten och formulan så har Color Club kokat ihop en ordentlig fullträff. Om det blir fler ur kollektionen vågar jag inte svara på. Sannolikheten säger att det förmodligen kommer att bli så. 




Inköpsställe: Transdesign.com
Kollektion: Halo Hues Collection 2012

/Lela

22 kommentarer:

  1. Det här är det enda av Halo Hues lacken som jag tycker är intressant. Snyggt, men kanske lite mesig färg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är synd att de inte tryckte in lite mer pigment i det:(

      Radera
  2. Jag tycker att det är riktigt snyggt, nästan bara bra att det är en lite mesig färg för då kommer ju regnbågarna fram tydligare och det är det man fastnar för!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en liten poäng där men jag vill fortfarande ha lite mer färg. Främst för de tillfällen där man inte har något ljus som gör att regnbågarna syns (typ jobbet), ser så platt och tråkigt ut då.

      Radera
  3. Tack för underbara bilder. Upp på önskelistan på riktigt nu. Jag kände precis som du när de första bilderna kom upp, besvikelse. Men det tar jag tillbaka nu. :) Vill ha alla och skiter i om färgen är mesig för holoeffekten är då rakt inte mesig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:D Regnbågarna är fullkomligt ljuvliga, där har de verkligen lyckats.

      Radera
  4. Färgen är absolut lite mesig, men regnbågarna är ju alldeles underbara.

    SvaraRadera
  5. Jag har inte provat min flaska ännu, men detta var det lack jag fastnade först för i Halo kollektionen.
    Gillar färgen och holoeffekten är ju magisk!
    Jag visar ett annat lack ur den här kollektionen i em!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var nog det som lockade mig också mest så det var tur för mig att det var detta som fanns i lager.

      Radera
  6. Jag gillar det här, tycker det är jättesnyggt och har iaf bättre bättre drag i färgen än övriga i kollektionen :) Snygga bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De övriga känns ganska beiga allihop. Regnbågarna däremot är vackra rakt igenom hela kollektionen. Tack så mycket.

      Radera
  7. WOW!!!!!....och inte 17, blev det nåt sånt till mig inte!
    Jag fattar inte hur TRÖG man får vara och inte fatta!!...men ok, jag skickade ju i alla fall efter två exakt lika färger!!...dock två olika märken...suck...och inte var det några "halo" heller...dubbelsuck...men snygga va de i alla fall! ;)

    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha lyckades beställa två nästan likadana? Skumt att jag inte reagerade på det när jag skickade iväg beställningen...
      Detta ger dig ju en ursäkt för att beställa snart igen. Se det positivt;)

      Radera
  8. Har klickat hem samtliga. :) Nog är de mesiga i färgerna men regnbågarna är hur fantastiska som helst, att det dessutom täcker och nästan målar sig själv är ju ingen som helst nackdel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Formulan är precis lika bra som regnbågarna:)

      Radera
  9. Jag har slagit till på alla i kollektionen, men den här är nog favoriten! Det rosa och lila är ju väldigt lika varandra så där kan man nästan klara sig med ettav dem om man inte måste ha alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet som sagt inte om det kommer att bli fler för min del. Men om det blir det ska jag lägga det i åtanke att den rosa och lila är väldigt lika.

      Radera
  10. På dina bilder ser det verkligen fantastiskt ut! Nästan så att jag vill köpa, men jag ska nog avstå, tycker att det finns många finare holos än de CC framställt här..

    SvaraRadera
  11. Regnbågarna är ju helt fantastiska! Wow!

    SvaraRadera
  12. Det var fina bilder! Det ser inte lika frostigt/disigt ut som min men det är kanske blixten som bränner bort det.

    SvaraRadera
  13. Det ser underbart ut på dina bilder! Jag har fortfarande inte lyckats testa något av lacken ur kollektionen eftersom jag inte sett en skymt av solen på många veckor...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)