Image Map

4 nov. 2012

NailArt Sunday

Blir inget långt inlägg med massa text idag, skrev så det räckte igår. 
Igår var vi på en middagsbjudning och jag ville givetvis vara lite fin om tassarna. Plockade fram vattendekalerna och valde ut ett blått skotskrutigt mönster. Det jag missade var hur lång tid det faktiskt tog att sätta fast dem vilket resulterade i lite tidsnöd precis innan vi skulle åka. Därav den slarviga städningen. 


  
Ett snyggt klassiskt men lite ut tjatat mönster som känns förvånansvärt fräscht på naglarna. På en kjol, halsduk eller kappa är det klassiskt, på naglarna mer modernt. 



/Lela

34 kommentarer:

  1. Superfint!! Ser superavancerat ut :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, inte ett dugg avancerat men lite tidsödande:)

      Radera
  2. <3 Hur fint som helst, jag bara ääälskar rutigt! Jag vill också köpa vattendekaler, men är lite fundersam på hur långa de brukar vara och vart brukar du köpa dina? Mina naglar är ju både breda och långa + välvda åt alla håll känns det som. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte ett osorterat storpack på eBay, minns faktiskt inte från vilken säljare. Se om jag kan leta upp det senare.
      längden tror jag inte blir ett problem, jag kapar bort mellan 0,5-1 cm av själva dekalen. Bredden däremot är det lite värre med men det gäller att grunda men en bra bottenfärg i det läget.

      Radera
  3. Sjukt snyggt faktiskt. Säger precis som du, jag tycker att det är lite uttjatat när det kommer till kläder och tyger, men på naglar har jag inte sett det innan. Grymt snyggt! Var är dekalerna köpta? Funderar på om man kan måla det på frihand själv, men tror inte att det kommer att bli lika snyggt..

    Är också kittad för nail art sunday - har ett inlägg här: http://nailme.blogg.se/2012/november/it-aint-over-til-the-fat-lady-sings.html som jag gärna deltar med! Om man får? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej på naglar är det nog förhållande vis nytt och fräscht. Frihand fungerar säkert men det är nog svårt att få till den riktiga textilkänslan.
      Klart att du får vara med:)

      Radera
  4. Ovanligt snygg färgsättning på rutorna dessutom - jättesnyggt!
    Jag har också ett nail art inlägg idag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den blåa färgställningen är nog inte den vanligaste men det gör sig bra.

      Radera
  5. Rysligt fint!

    Jag lyckades också få till ett litet bidrag idag: http://skimmerskuggan.blogspot.se/2012/11/nailart-sunday-med-orly-so-go-diva.html

    SvaraRadera
  6. Skitsnyggt!! Gillar färgkombon jättemycket!!
    Jag är också med idag med ett sent halloweenbidrag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blåa gör sig bra i rutor:)

      Radera
  7. Så fräckt. Idag är jag med, hör och häpna och jag hade jättekul medan jag grejsade med min lite enklare nail art. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du anar inte hur glad jag blev när jag läste din kommentar:) Och vilken debut du gör, imponerande:D

      Radera
  8. Läckert! Jag är med idag: http://varavacker.blogspot.com =)

    SvaraRadera
  9. Japp idag är jag oxå med,men med ett inlägg jag gjorde i veckan,hoppas det är okej, vill dela med mig av ett halloween bidrag som kan ge inspo till nästa år kanske =D
    Inlägget hittar ni här
    http://enstorbitavmig.blogspot.se/2012/11/halloween-nagel-nr-2.html
    och nu ska jag kika in på alla andras bidrag =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tess.
      Jag vill verkligen inte vara tuff och hård i mina bedömningar, NailArt Sunday ska ju vara för att det är kul men någonstans känner jag att jag måste dra gränsen. Ett inlägg som är publicerat tre dagar innan känns inte okej. Hoppas inte att du tar illa upp utan att du förstår mitt resonemang.

      Men din nailart var väldigt snygg:)

      Radera
    2. Jag förstår dig =)

      Tack så mycket =)

      Radera
  10. Snyggt! Och liksom mysigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja men eller hur:) Som en mysig pläd eller mjuk halsduk.

      Radera
  11. Oh, det blev hur bra som helst! Det är inte lätt att få till en heltäckande vattendekal jämnt på naglarna, men det har du lyckats med!

    Jag är med idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar:) Det krävs en del tålamod för att få ut alla veck men har men med tålamod kommer man långt;)

      Radera
  12. Snyggt! Det ser verkligen läckert ut på naglarna.

    SvaraRadera
  13. Och här kommer en nybörjare när det gäller Nail Art Sunday. Äntligen!

    http://sleepyelin.blogspot.se/ hittar ni mej på :)

    SvaraRadera
  14. Så fint! Jag önskar att helnagelsdekaler funkade på mina naglar, men det blir så mycket veck så det blir inte så bra, tyvärr...
    Jag missade Nail Art Sunday den här veckan, jag får återkomma nästa vecka istället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mycket:) Du är välkommen nästa vecka, temat är presenterat! Ska bli spännande att se vad ni hittar på:)

      Radera
  15. Jag är också med idag:)
    http://bookpolish.blogspot.se/2013/05/half-moon-mani.html

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)