Image Map

30 nov. 2012

Tips och Trix - återställa torkade lack

Alla har vi nog ett eller flera lack som är lite äldre än resten. Som stått ett tag och torkat ihop lite, som en tjock trögflytande sås. Släng dem inte, För de går att rädda!

Allt du behöver investera i är en flaska Seche Restore. 



Restore är ingenting annat än lösningsmedel som håller nagellack lättflytande och smidigt. Grundsyftet med denna är att tunna Seche Fast Dry som efter ett par användingar gärna tjocknar till lite i konsistensen. Men den fungerar precis lika bra på vilket annat nagellacksmärke som helst. 

Ta ett par droppar med pimpetten, släpp ner dem i den flaska som du behöver tunna ut lite, skruva åt korken och rulla flaskan mellan handflatorna ett par varv. Och som genom ren magi har du nu ett lack som är fullt användbart igen!

/Lela

8 kommentarer:

  1. Ja, det funkar magiskt bra!! :D
    Tur att det finns! Tänk om man hade behövt slänga alla gamla favoriter efter ett tag?! :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd som attan att man inte visste om detta för ett par år sedan bara innan man slängde de allra första lacken man köpte på sig. Hade varit kul att ha så här i efterhand.

      Radera
  2. Har aldrig använt en sån, men har förstått att den är bra, så jag får nog ta och införskaffa mig en sådan. :-)

    SvaraRadera
  3. Japp, jag köpte stooor flaska från början :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har en liten men den har räckte väldigt länge och då får jag ändå dela med mig till pappas fru lite då och då;)

      Radera
  4. Har sneglat lite på detta tidigare, men nu har du övertalat mig. Måste nog konsultera min vän Mr Ebay. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Passa dig för att konsultera med honom, det brukar sluta i mycket mer än man tänkt från början;)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)