Image Map

3 nov. 2012

Pollens resultat

Visste att det var något jag glömde igår, det kändes i hela kroppen när jag gick och la mig i sängen. Tack vare Gelic så kom jag på vad det var, resultatet av pollen skulle ju presenteras!

Resultatet av pollen hjälpte mig inte så mycket i mitt beslutande. De två alternativ som fick alla röster var förutbestämt tema hela tiden och förutbestämt tema en gång i månaden. Hela tiden vann med två procent, med andra ord så var det snubblande jämnt. En del av de som lämnade kommentarer önskade att det skulle vara varannan vecka också. Klart står att teman var populärt och att en klar majoritet vill behålla teman på ett eller annat sätt. 

Någonstans här tror jag att valet landar på den gyllene medelvägen, det blir NailArt Sunday med tema varannan vecka framöver. Jag hoppas och tror att de flesta känner sig bekväma med detta. Finns ju tillfällen då man har gjort en nailart man absolut vill visa upp men som aldrig passar in i ett givet tema, då kan det vara skönt med fria söndagar också. 
Kommer att köra efter klassikern jämna/udda veckor. 

Jämna veckor: Fritt
Udda veckor: Tema

Har en tanke vad det gäller de veckorna med förutbestämt tema. Vill ni få temat presenterat måndag-tisdag samma vecka eller vill ni att det ska finnas ett schema för en period framåt? 
Likadant om valet av tema ska vara lite snävare? Det har kommit till en del nyförvärv i samband med att temaveckorna startade och jag vill inte förlora någon av den anledningen att de tycker det blir för svåra teman. Vill ju att så många som möjligt ska ha chansen att kunna vara med oavsett förutsättningar. 

Denna veckan är det alltså helt fritt som gäller, förutsättningarna att presentera söndagens tema vid lunchtid på lördagen känns inte optimalt;)

Veckans tema: Fritt

/Lela

9 kommentarer:

  1. Hmmm...då kanske man skulle våga sig på att vara med. Alltså...kanske. :)

    SvaraRadera
  2. Låter som en väldigt bra medelväg :)
    Jag tycker det är svårare när det blir snävt ^^ Jag läste på nån blogg om tanken att göra en tupp när temat var "gala", och jag älskar sånt, när det är tillräckligt öppet för att man ska kunna tolka det på ett helt annat sätt än det "var tänkt" :D

    SvaraRadera
  3. Bra om temat är ganska fritt, jag skulle banga om det blir för svårt..

    SvaraRadera
  4. Varannan vecka blir jättebra, och jag tycker det vore bra att få ett schema i förväg så man kan klura ett tag och kanske också matcha ihop det med tillfällen i ens övriga liv där ett tema passar men som inte sker just den veckan.
    Jag håller med Cactus och Camilla att det är bra om temana är ganska fria, det blir roligare att se de olika tolkningarna då.

    SvaraRadera
  5. Ja detta låter faktiskt som en bra ide =) varannan vecka =) ja, senast måndagen vill jag nog ha det presenterat så man hinner klura, men även som nageldraken sa om man kanske hade kunnat ha 4 tema presenterad så att man kan klura in det i vardagen =) Det hade nog gjort mig väldigt glad iallfall =)
    Och jag tycker absolut att teman ska vara fria, då får man nog se fler variationer och fler tanke banor än om det hade varit snävt =)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker också att det låter bra med varannan vecka. För min del spelar det ingen roll om det är i början av veckan eller schema. Men jag tycker att om det är schema så ska det inte vara för långt gånget. Jag kan förstå det nageldraken säger om att ett tema kanske inte passar in i det övriga livet, men samtidigt så blir det ju dumt om man har tio teman klara och stressgör dem på en dag bara för att vara med och sen blir det arkivinlägg i en evighet. Då tror jag att kreativiteten och själva tanken med teman, dvs att utmana sig själv försvinner. Men allt som är en medelväg är bra tror jag. :) Angående svårighetsgraden så tror jag att öppet är bäst, för då kan fler vara med. Känner man att man vill göra det svårt/avancerat för sig kan man ju välja det själv.

    SvaraRadera
  7. Kul! Jag tror att jag ska lyckas vara med imorgon :)

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att det var bra att det blev varannan vecka, som många säger känns det som en bra medelväg. Kul med fria veckor också ju.
    För min egen del tycker jag att en del i charmen med temana har varit att folk får tolka dem precis som de vill - vilket i och för sig inte kräver att det inte är så snäva teman, bara man får "misstolka" dem med flit. =) För min del får de gärna vara gaaaaanska så specifika, så länge man får tolka som sagt. Därmed inga problem med liiite öppnare teman heller, men kanske inte helt öppna med tanke på att det ändå finns fria veckor också.

    Jaja, nu blev det långt och rörigt här..

    SvaraRadera
  9. Jättebra medelväg med varannan vecka. Och tolkningsbara teman är ju helt klart bra för kreativiteten - och roligare. Alla gör ju ändå efter sin förmåga och det är ju också jättelul att se alla olika varianter o nivåer.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)